استاندار خراسان شمالی در نخستین همایش مجمع سلامت استان عنوان کرد ؛

سند توسعه نقشه سلامت باید تهیه شود

استاندار خراسان شمالی پیش بینی و تهیه سند توسعه نقشه سلامت استان را گامی در راستای پیشگیری از افزایش بیماری های واگیر و غیر واگیر عنوان کرد.
به گزارش صبای سلامت ، محمدرضا صالحی اظهار کرد: تهیه سند توسعه نقشه سلامت با استفاده از تخصص کارشناسان مجرب دانشگاه علوم پزشکی استان، گامی موثر در توسعه سلامت است که باید به روش های اجرای آن توجه شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آئین نامه اجرایی تشکیل مجمع سلامت و دستورالعمل های آن هنوز به استان ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: تصمیمات لازم برای پیشبرد اهداف مجمع سلامت در داخل استان گرفته می شود، اما برای حرکتی منطبق با سایر استان ها، ابلاغ آئین نامه ای مدون، الزامی است.
وی همچنین خواستار تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استان شد و گفت: رکن تصمیم گیری در امر سلامت این کارگروه است و همه تصمیمات و پیشنهادات در آن حل و فصل می شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه فرمانداران باید جلسات مرتبط با مجمع سلامت را با قوت پیگیری و برگزار کنند، اضافه کرد: با ادامه روند فعالیت مجامع در شهرستان ها امید است شاهد تشکیل زیرلایحه های آن در محلات نیز باشیم.
صالحی توجه به امر آموزش در تمامی سطوح و توجه به ورزش را امری مهم در ترویج سلامت جامعه خواند و یادآور شد: از راه های ایجاد سرمایه اجتماعی، کمک به راه اندازی تشکیلات اجتماعی یعنی سمن ها است که شامل مجموعه های غیر دولتی وابسته به حوزه سلامت می شود.
وی تشکیل نهادهای غیر دولتی فعال در حوزه سلامت را گامی موثر در راستای تحقق اهداف مجمع سلامت دانست.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، فعالیت حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی را گسترده و دخیل در نشاط جامعه دانست و یادآور شد: با پیشگیری های لازم می توانیم بسیاری از هزینه های جامعه در رابطه با درمان را کاهش دهیم.
صالحی ادامه داد: در خراسان شمالی ضمن تاکید بر حوزه سلامت و پیشگیری قبل از درمان، به عنوان یکی از تصمیمات مهم اجرایی دولت به ایجاد نشاط جمعی و تزریق روحیه امید به جامعه توجه ویژه می شود.
وی ساخت پارک بانوان را یکی از اهداف تزریق امید به قشری از جامعه دانست که نیازمند تحرک و نشاط لازم برای ادامه حیات خانواده است.
صالحی با اشاره به اینکه برای ایجاد تحرک و نشاط بانوان جامعه، در هفته دولت شاهد افتتاح پارک بانوان در همه شهرستان های خراسان شمالی خواهیم بود، اظهار کرد:  طراحی شهر دوستدار کودک نیز، گامی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و امید بخشی به جامعه بوده است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به شعار «سلامت برای همه و همه برای سلامت»، اضافه کرد: شرط تحقق این شعار به عنوان مقدمه عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و رانت است.
وی تاکید بر نشاط اجتماعی و شایسته سالاری را دو عامل مهم و مقدمه تحقق اهداف مجمع سلامت دانست.
گفتنی است در پایان این آئین با حضور مدیرکل مولفه های اجتماعی وزارت بهداشت، استاندار و مسئولین خراسان شمالی، ضمن تقدیر از جامعه خیرین حوزه سلامت استان، بیانیه مجمع سلامت استان نیز توسط معاون اجتماعی دانشگاه قرائت شد.
کد خبر: # 149702225055

دیدگاهتان را بنویسید