فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان ؛

سرقت در گلستان ۹ درصد افزایش یافت

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری تا بدین لحظه نسبت به مدت مشابه سال گذشته وقوع سرقت در استان با افزایش ۹ درصدی روبرو بوده است که در مجموع سرقت های فوق ۴۷ مورد با سلاح شکاری رخ داده است.
به گزارش صبای سلامت ، به نقل از بازار کسب کار آنلاین سردار سعید ‌دادگر در نشست خبری روز یکشنبه بدون اشاره به تعداد سرقت‌ها افزود: در مجموع سرقت‌های صورت گرفته عاملان ۳۹ مورد شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به شناسایی و دستگیری ۲ هزار متهم قاچاق کالا و مواد مخدر از ابتدای سالجاری تا کنون در گلستان افزود: از متهمان دستگیر شده ۹۰ تن گندم، ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله ۱۵۹ کیلوگرم شیشه، انواع سکه قدیمی، ۴.۵ میلیون لیتر سوخت و چهار دستگاه خودرو تویوتا به ارزش ۵۲۵ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای سرقت در شرق استان گفت: با وجود تعداد بالای سرقت در این نقطه از استان که غالباً توسط معتادین صورت گرفته ضرورت دارد تا نسبت به راه اندازی و احداث مراکز دولتی معروف به ماده ۱۶ هر چه سریعتر انجام شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به مدیریت مرکز ماده ۱۶ در استان افزود: مرکز فوق تحت نظر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر و توسط بهزیستی استان اداره می شود که گلستان دارای ۳۹ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی نگهداری معتادان در توسکستان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مامورین آگاهی برای کشف کامل ابعاد پرونده مفقوده شدن جوان ۳۷ ساله در جنگل های کردکوی اشاره کرد و گفت: پلیس موفق شده است به سرنخ هایی در این ماجرا دست پیدا کند.

گفتنی است معین شریفی که تسلط کامل به کوهپیمایی داشت در اواخر شهریورماه امسال برای جنگل نوردی از منزل خارج شد و از آن به بعد دیگر از او خبری در دست نیست.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان به خبرنگار بازار کسب کار آنلاین گفت :خط قرمز پلیس برقرای نظم، امنیت و آرامش شهروندان بوده و به هیچ وجه تعارفی با برهم زنندگان این آرامش نخواهد داشت و هر شخصی که اقدام به اخلال در نظم و امنیت جامعه کند با برخورد شدید پلیس مواجه خواهد شد.

سردار دادگر به اراذل و اوباش ساکن در استان گفت : این افراد به هیچ وجه در استان گلستان جایگاهی ندارند و قطعا در صورت روئیت هر گونه تخلف از سوی افراد مشکوک به قمع کشی و اربده کش پلیس به جد ورود پیدا خواهد کرد چرا که طبق قانون خط قرمز پلیس برقراری نظم و امنیت مردم استان است.

وی ادامه داد: رانندگان که اقدام به نصب و استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی بر روی خودروی خود می کنند قطعا با آنها برخورد خواهد شد و از چشمان پلیس مخفی نخواهند ماند.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از رانندگان در این ایام اقدام به مخدوش نمودن پلاک خودرو خود می کنند گفت: در صورتی که پلیس متوجه این افراد شود قطعا باید علاوه بر پرداخت جریمه خودرو خود جریمه های که تا کنون پلاک خودروی که خودروشان را به آن تغییر داده اند را نیز پرداخت کنند و در اینجا هیچ چیزی از چشم قانون و پلیس مخفی نخواهد ماند.

برخوردجدی پلیس با اراذل و اوباش

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به هوشیاری شهروندان نسبت به استفاده از خدمات بر پایه اینترنت گفت شهروندان در هر شرایطی مراقب افراد کلاهبردار و شیادی که در اطرافشان پنهان هستند باشند تا منجر به پرداخت خسارت نشوند.

وی در ادامه از کشف و شناسایی جسد ۲۰۰ ساله در بندرگز اشاره کرد و گفت کارشناسان آگاهی به دنبال کشف علت مرگ هستند که نتیجه آن بزودی در اختیار اصحاب رسانه و مطبوعات جهت اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.

نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین: مسئولین تا کی قرار است نسبت به چشم‌پوشی قانون مرتبط با خود ادامه دهند به طور مثال بنا به اظهارات فرمانده انتظامی گلستان در این نشست که اظهارات فرماندهی ناجا در چند سال گذشته و هر ساله نیز می باشد برای نگهداری و درمان معتادین وجود مراکز ماده ۱۶ در استان ضرورت دارد که متاسفانه این مراکز با تعداد اندکی که دارند قادر به پذیرش و نگهداری معتادین نبوده و صرفا تلاش مامورین انتظامی برای دستگیری این افراد را زیر سوال می برد و بس !

لذا لازمه هر کاری تبعیت از قانون است و اینجاست که باید مسئولین در جهت انجام قانون عمل را به جای شعار و آمار بر روی کاغذ دست لوحه کار خود قرار دهند.

منبع خبر : بازار کسب کار آنلاین

کد خبر: # 1499102210957