سازمان جهانی بهداشت بر اولویت معلمان در دریافت واکسن کرونا تاکید کرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: معلمان باید در گروه های اولویت دار برای دریافت واکسن کروناویروس قرار بگیرند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از مدیکال اکسپرس سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (Unicef) اعلام کردند: معلمان و کارکنان مدارس باید در گروه های اولویت دار برای دریافت واکسن قرار گیرند تا مدارس در کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی بتوانند فعالیت حضوری خود را داشته باشند.

در بیانیه این دو آژانس سازمان ملل آمده است: اقدامات لازم برای تضمین باز ماندن مدارس در دوران همه گیری شامل ارائه واکسن کووید-۱۹ به معلمان و سایر کارکنان مدارس به عنوان بخشی از گروه های جمعیت هدف در برنامه های ملی واکسیناسیون است.

در این بیانیه آمده است: این توصیه که پیش از این توسط گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در نوامبر ۲۰۲۰ و قبل از شروع واکسیناسیون ارائه شده بود، باید در حین تضمین واکسیناسیون جمعیت های آسیب پذیر نیز انجام شود.

از آنجا که مدارس پس از تعطیلات تابستانی بازگشایی می شوند، این دو آژانس سازمان ملل اعلام کردند به رغم شیوع سویه دلتا بسیار ضروری است که یادگیری مبتنی بر حضور در کلاس درس بدون وقفه ادامه یابد.

“هانس کلوگ”، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: این امر برای آموزش کودکان، سلامت روان و مهارت های اجتماعی بسیار اهمیت دارد زیرا مدارس به کودکان کمک می کند تا اعضای شاد و مولد جامعه باشند. همه گیری کووید-۱۹، فاجعه بارترین اختلال در آموزش را در طول تاریخ ایجاد کرده است.

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد همچنین از کشورها درخواست کردند واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲ سال که دارای بیماری های زمینه ای هستند و موجب می شود در معرض نوع شدید بیماری کووید- ۱۹ قرار گیرند، انجام شود.

انتهای پیام

کد خبر: # 1400060813461