روش‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه تشریح شد

مدیر بخش منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در بیروت در پاسخ به نامه‌ای، روش‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه را بررسی کرد.

به گزارش صبای سلامت، حسام الشرقاوی، مدیر بخش منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در نامه‌ای خطاب به پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر ایران آورده است:

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر از تلاش‌های مستمر و ارزشمند جناب عالی؛ به عنوان رهبر و رئیس جمعیت، ملی کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران و به خصوص مردم بخشنده جمهوری اسلامی ایران جهت بسیج و آماده‌سازی کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز شامل سه بیمارستان سیار، تیم‌های پزشکی، بیش از ۱۰ هزار تن تجهیزات‌پزشکی، دارو، پتو، چادر، اقلام معیشتی و بسته‌های غذایی برای مردم آسیب‌دیده غزه بسیار تشکر و قدردانی می‌کنیم.

دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ایران و کارکنان دفتر منطقه‌ای به طور مستمر و مداوم با تیم‌های ما در قاهره، رام‌الله، دبی ژنو در ارتباط و هماهنگی هستند. همچنین با روسای دو جمعیت هلال احمر مصر و فلسطین در حال مذاکره مستمر هستیم.

پاسخ ذیل از سوی ما، در ارتباط با نامه‌ای است که مورخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر دریافت کردید.
نظام و ساختارهای عملیاتی ما در مکان‌های مختلف برای یافتن موثرترین و کارآمدترین راه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمعیت ملی شما در همکاری نزدیک با جمعیت هلال احمر مصر است.

ما در حال بررسی روش‌ها و راهکارهای مختلف هستیم:یا از طریق دریا یا به صورت هوایی و روش‌های دیگر( مستقیماً از ایران به مصر یا از طریق مرکز لجستیک فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در دبی به مصر)

در زمان مناسب، در خصوص مذاکرات و پیشرفت‌ها اطلاعات به روز را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

مجدداً از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک‌های بشردوستانه قابل توجه و حمایت به موقع از جمعیت‌های ملی مختلف در منطقه منا بسیار سپاسگزاریم.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402091918809