رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت؛

آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان علوم پزشکی بازنگری می شود

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان داخل کشور تا سال ۹۷ فعال بوده و پیرو دستور معاون آموزشی وزارت بهداشت، این آیین نامه مورد بازنگری کلی و اساسی قرار گرفت.

به گزارش صبای سلامت، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر کاظم قهرمان‌زاده درباره آیین نامه بورسیه تحصیلی اظهارداشت: به منظور تامین نیازهای آموزشی، درمانی، بهداشتی و تخصصی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی از بین پذیرفته شدگان آزمون سراسری تمام رشته ها در مقاطع مختلف علوم پزشکی، دانشجویان بورس انتخاب می شوند.

وی افزود: درصورتی که دانشجویان شرایط مندرج در آیین نامه را دارا باشند می‌توانند از تسهیلات بورسیه تحصیلی استفاده کنند که البته شرط انتخاب آنها بر اساس نیاز دانشگاه‌ها است. بر اساس نظر شورای بورس دانشگاه‌ها افراد مورد نظر معرفی می‌شوند و در مرحله بعد در شورای اجرایی بورس وزارتخانه که متشکل از معاونت‌های مختلف است این موارد به تصویب می‌رسد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: دانشجویان منتخب در زمان تحصیل، مقرری بورس دریافت می کنند که میزان آن بر اساس مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است و بعد از فارغ التحصیلی باید در همان محل خدمت کنند. این آیین نامه مورد بازنگری کلی قرار گرفته و نهایی شده و در شورای عالی برنامه‌ریزی به تصویب رسیده و در صورت تایید وزیر بهداشت از سال آینده، برای تامین نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرایی می‌ شود.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402091918812