معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران:

روزانه ۷ هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می شود

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: روزانه به طور متوسط ۷ هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می شود که از این میان ۱۰۰۰ تماس آن مزاحم تلفنی هستند.

به گزارش صبای سلامت، دکتر رضا معتمدی  با بیان این مطلب، اظهار داشت: از ۷ هزار تماس مردم با اورژانس حدود ۱۵۰۰ تماس منجر به ماموریت اورژانس و ۵۰۰ ماموریت منجر به انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی می شود.

وی در خصوص بهره برداری از ساختمان جدید اورژانس و مرکز ارتباطات دیسپچ تهران گفت: ساختمان قبلی مرکز اورژانس تهران در خیابان جمهوری بر اساس ارزیابی های شهرداری تهران در مقابل زلزله ۵ و نیم ریشتری هم مقاوم نبود و وزیر بهداشت پس از بازدید از آن دستور تکمیل ساختمان جدید را صادر کرد.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: مرکز ارتباطات دیسپچ تهران وظیفه پوشش کلانشهر تهران و استان تهران را بر عهده دارد.

وی با اشاره به خرید ۲۰۰ دستگاه موتولانس اورژانس تهران و توزیع آن در کلانشهر تهران، گفت: این موتولانس های اورژانس از مرداد ماه تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار ماموریت انجام داده اند.

دکتر معتمدی در گفتگو با خبرنگار وبدا، اضافه کرد: ورود موتورلانس های اورژانس به کلانشهر تهران حداقل دو مزیت بزرگ داشت یکی اینکه موجب کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم شده و از سوی دیگر نیز استهلاک آمبولانس های اورژانس، هزینه ها و مصرف سوخت را کاهش داده است.

به گفته معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم در کلانشهر تهران بین ۸ تا ۱۲ دقیقه است و در ساعات مختلف شبانه روز، این زمان متفاوت است.

انتهای پیام//

کد خبر: # 149611074710

دیدگاهتان را بنویسید