مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران :

رسانه‌های «آشنا به مفهوم فداکاری» اثرگذار هستند

 به گزارش صبای سلامت ، به نقل از دفاع پرس ، «غلامرضا یاوندعباسی» مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با تاکید بر این که جایگاه رسانه در کنار نظام آموزشی کشور می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثارگری بسیار مفید باشد، اظهار داشت: در کنار رسانه‌ها و نظام آموزشی، کانون خانواده در امر اشاعه فرهنگ نیکوکاری جایگاه ویژه‌ای دارد. رسانه‌ها همراه نظام آموزشی با یادآوری فرهنگ نیکوکاری باید به اهمیت این موضوع بپردازند.

وی دنیاطلبی را نقطه مقابل فرهنگ ایثار دانست و افزود: به همین جهت است که رسانه‌های دنیا بیشتر بر روی موضوع دنیا طلبی متمرکز شده‌اند. رسانه‌های دنیاطلب بسیار کوچکتر هستند؛ لذا در این زمینه رسانه‌های داخلی کار پر اهمیتی دارند. کاری که جایزه ایثار و رسانه انجام می دهد، حائز اهمیت است و باید سعی کنیم خبرنگاران را در مسیری قرار دهیم که جایگاه واقعی ایثار را در کشور به مردم نشان دهند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران به توجه بیشتر رسانه ها به موضوع فرهنگ ایثار اشاره کرد و گفت: اگر معلمی می خواهد فرهنگی را به دانش‌آموز خود انتقال دهد، در ابتدا خود باید با آن فرهنگ آشنا باشد. شاید از نظر آموزشی در کشور رشد کرده باشیم، اما از نظر پرورشی ضعیف هستیم که دلیل آن نهادینه نشدن باور دگرخواهی و مهرورزی است. زمانی می توانیم بگوییم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ فداکاری اثرگذار هستند که با این مفهوم آشنا باشند.

عباسی جایزه ایثار و رسانه را یکی از بهترین راه‌های آشنایی مردم با مفهوم ایثار دانست و بیان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی چون ایثار و رسانه در جهت آموزش فرهنگ دگرخواهی بیش از هر کار دیگری اهمیت دارد. این در حالی است که در کشور، رسانه‌ای وجود ندارد که بخواهد به موضوع نیکوکاری و فداکاری بی توجه باشد.

وی با اشاره به راه حل تداوم ترویج فرهنگ دگرخواهی به واسطه جایزه ایثار و رسانه گفت: مسئولان باید پس از برگزاری جایزه ایثار و رسانه با ارزیابی اثرگذاری آن در جامعه بتوانند نقشه راه آینده را تبیین کنند. برگزار کنندگان باید از حاشیه سازی در خصوص برگزاری این برنامه جلوگیری کنند و جذابیت های این مراسم را برای مردم، متفاوت تر از برنامه های دیگر جلوه دهند.

عباسی در پایان گفت: ما در شرایط فعلی مشکل کمبود نیکوکار نداریم؛ البته واکنش اخیر رسانه‌ها به موضوع دگرخواهی قابل ستایش است. ما در عرصه ایثارگری وقتی به سراغ شهدا می‌رویم، عموما به موضوع دفاع آن‌ها در مقابل دشمن می پردازیم، اما همین افراد رفتارهای ایثارگرایانه اجتماعی بسیاری داشتند که باید آن‌ها را بشناسیم و آن‌ را به مردم معرفی کنیم.

 

کد خبر: # 149510221174

دیدگاهتان را بنویسید