ضرورت سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری از حوادث

برای پیشگیری از سوانح و حوادث در کشور باید کار جدی و تلاش همه گیر صورت گیرد. در این امر همه باید در کنار هم گام بردارند بدون خط و مشی سیاسی.
به گزارش صبای سلامت، مهندس محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  در خصوص اهمیت بحث پیشگیری در بحث سوانح و حوادث و اینکه چقدر به این موضوع در کشور پرداخته می شود ، گفت: در کشور به پیشگیری از سوانح و حوادث توجه و اهمیت داده می شود ولی کافی نیست. در مکزیک زلزله٨.١ ریشتر آمد. تعداد کشته های این زلزله خیلی کمتر از تعداد کشته های زلزله بم بود از این حادثه چه درسی گرفتیم؟ چقدر ارتقا ایمنی در سازه ها داشتیم؟
وی با اشاره به حادثه پلاسکو ادامه داد: بعد از حادثه تلخ پلاسکو چه کردیم؟ برای اصلاح جاده های کشور چه اقداماتی انجام داده ایم؟ یک جنگ آنقدر کشته نمی دهد که سوانح جاده ای می دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث طبیعی همچون سیل و سیلاب افزود: هر ساله با مشکل سیل و سیلاب در بعضی نقاط کشور مواجه هستیم. چه کرده ایم؟ باید برنامه ریزی کنیم. دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم. اصلاح طلب و اصولگرا را کنار بگذاریم. ببینیم معضلات اصلی جاده چیست؟
وی در گفتگو با رادیو سلامت تصریح کرد: در استان مازندران در عرض چند سال، چندین حادثه رخ داده است. چه کار کرده ایم؟ متاسفانه در خصوص پیشگیری از سوانح و حوادث، کار جدی و تلاش همه گیر وجود ندارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: البته شاید بعضی ها علاقمند باشند ولی تا بحث می شود می گویند اعتبارات ندارند. پس اعتبارات کلان کجا می رود؟ از این رو، برای پیشگیری از سوانح و حوادث اقدام کارشناسی دقیق باید انجام شود.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149608083996

دیدگاهتان را بنویسید