رئیس سازمان اورژانس کشور ؛

حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته چند برابر شده است

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش ۶۵ درصدی میزان حوادث ترافیکی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد ، گفت : درخصوص میزان مراجعان کرونایی مشابه نوروز سال قبل هستیم.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیر حسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در مراسم بهره برداری از تعدادی از طرح های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تجارب خوب کادر درمان در مهار کرونا، بیان داشت:‌در حوادث ترافیکی آمار ما نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و احتمال بروز و انتشار ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی نیز نگرانی هایی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:‌تعداد مراجعان به مراکز درمانی نسبت به عید نوروز سال گذشته دو برابر شده است؛ البته این افزایش مربوط به بیماران کرونایی نبوده و فقط مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه مراکز درمانی از امکانات مناسب خدمات به بیماران برخوردار هستند، بیان داشت: در خصوص میزان مراجعان بیماران کرونایی به مراکز درمانی مشابه سال قبل بوده و حتی کمتر نیز بوده است.

کولیوند با بیان اینکه مراجعان ناشی از حوادث مربوط به ترافیک و مرتبط با آن از رشد ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است، گفت:‌تیم‌های عملیاتی مستقر بوده و اکنون 30 درصد دانشجویان فوریت‌های پزشکی به بانوان اختصاص پیدا کرده است.

وی از راه اندازی و فعالیت اورژانس بانوان در کشور خبر داد و افزود:‌بسیاری ماموریت ها خاص خانم‌هاست ؛ در نتیجه ما از نیروهای زن در این خصوص استفاده می کنیم.

رئیس اورژانس کشور از فعالیت تیم‌های عملیاتی مشترک اورژانس مردان و زنان در سیستم درمانی خبر داد و گفت : ‌این تیم ها شامل تیم‌های درون سازمانی و تیم های برون سازمانی است که در بخش برون سازمانی اقدامات مشترکی با پلیس و هلال احمر داریم.

کد خبر: # 1400010211751