جهاد آموزشی به همت بانوی کارآفرین

اهمیت ایجاد کسب و کارهای خانگی برای بانوان با رویکرد کارآفرینی ضرورتی غیرقابل انکار است. در حقیقت با تحقق این مهم سبب می‌شود هم به اقتصاد خانواده کمک شایانی شود و هم بانوان بویژه بانوان روستا نقش خود را به عنوان عضو فعال در جامعه پررنگ‌تر ببینند.

به گزارش صبای سلامت، «محبوبه مجیدی کیا» کار افرین برتر استان مرکزی است که به صورت جهادی به خانواده های کم در امد، زنان سرپرست خانوار و زندانیان به صورت رایگان آموزش فرش بافی اموزش می دهد در گفتگو با «صدای خاک» می گوید: بعد از اینکه کلاش ششم را تمام کردم نزد همسایه ام به آموزش فرش کاشان مشغول شدم و آموزش را کامل یاد گرفتم و برای خودم کار زدم و اولین فرش 9متری را 13هزار تومان پدرم فروخت و 19سالگی ازدواج کردم و سه تا فرش 9متری بافته بودم و بعد از ازدواج هم ادامه دادم و آموزش را از سال 1360 شروع کردم تا به امروز که 64سال سن دارم و خدا را شکر می کنم .

وی در خصوص مشکلات کسب و کارهای اینترنتی ، معتقد است: خدا رو شکر در این زمینه تاکنون مشکلی نداشتم. هم اینترنتی و هم حضوری مشتری دارم و خیلی از مشتری هایم به صورت دائمی هستند. مشکل خاصی ندارم فقط از مسئولان خواهش می کنم برای بیمه بافندگان فکری کنند که بافنده بیشتر علاقه مند بشود و بداند بازنشستگی دارد بخصوص در روستاهای دور دست

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه هدفم موفقیت دیگران است که سعی می کنم با آموزش هایی که به آنها می دهم، بتوانند کسب در آمد داشته باشند، توصیه کرد: از نظر من که مشغول این کار هستم، بهترین کار برای خانم ها است که در منزل خودشان بتوانند در آمد خوبی داشته باشند و به کار منزل و بچه هم صدمه نرسد. من هرگز خسته نمی شوم چون با عشق کار می کنم. باز هر زمانی که به عقب بر گردم باز همین شغل را انتخاب می کنم

مجیدی کیا با تاکید بر اینکه در دنیای امروز چون از قدیم الایام فرش ایران حرف اول را در جهان داشته است به تابلو فرش و تابلوهای اینچنینی توجه می شود، می گوید: خدا را شکر می کنم که این توانای را به من داده تا بتوانم افراد بالای هزار نفر را آموزش بدهم و استقلال مالی داشته باشند. آموزش هم دارم و جهادی کار می کنم و بیشتر خانواده های کم در آمد و بی سرپرست را رایگان آموزش می دهم و در زندان خمین و ملات هم آموزش برای زندانیان دارم و بعد از آموزش کار می دهم ببافند که درآمد برای خودشان داشته باشند و بعد از آزادی هم بتوانند به کار و آموزش مشغول باشند .

وی در پایان اظهارداشت: امیدوارم خانواده ها بیشتر به سمت بافت فرش و تابلو کشید شوند و بتوانند در منزل کسب درامد داشته باشند .

خبرنگار: رقیه بقایی

کد خبر: # 1401052217131