جشن خاموش روز جهانی یوگا در شرایط قرنطینگی کرونا

مردم هند و سراسر جهان امسال هفتمین روز جهانی یوگا را به صورت خاموش گرامی داشتند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند که به عنوان یک علاقه مند به یوگا شناخته می شود نیز از برگزاری یک جلسه جمعی اجتناب کرد و در عوض تصمیم گرفت تا به مناسبت این روز با مردم به طور مجازی صحبت کند.

مودی، یوگا را در طول سال ها تبلیغ کرده است و اغلب آن را هدیه هند به جهان می دانند. وی امروز دوشنبه گفت که یوگا به پرتو امیدی برای میلیون ها نفر در وسط بیماری همه گیر کرونا تبدیل شده است.

مودی اظهار داشت: هیچ کشوری در هنگام ظهور کووید-۱۹ آماده نبود. در این اوقات سخت، همه ما دیدیم که یوگا به یک منبع بزرگ اعتماد به نفس تبدیل شد.

«رام نات کوویند» رییس جمهوری هند نیز جلسه خصوصی یوگا را در کاخ ریاست جمهوری برگزار کرد و چند نفر از اعضای کابینه مودی نیز رویدادهای مشابهی را در سراسر کشور برگزار کردند.

کوویند گفت: یوگا «هدیه بی نظیر هند به بشریت» است. نیروهای انتظامی همچنین عکس ها و فیلم هایی را از نیروهایی که این روز را گرامی داشتند، منتشر کردند.

جشن خاموش روز جهانی یوگا در شرایط قرنطینگی کرونا

مقامات و وزرای هند همچنین از مردم خواستند که امروز به یوگا بپردازند اما به آنها توصیه کردند از اجتماعات بزرگ خودداری کنند زیرا کشور تازه از موج دوم کشنده کرونا خارج شده است.

هزاران نفر در هند در حین تلاش بیمارستان های این کشور برای جا دادن هجوم زیاد بیماران مبتلا به کووید-۱۹، جان خود را از دست دادند. مراکز هند اکنون به آرامی در حال باز شدن است زیرا در دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور به طور مداوم کاهش یافته است.

 

جشن خاموش روز جهانی یوگا در شرایط قرنطینگی کرونا

مردم در چند نقطه جهان نیز به مناسبت بزرگداشت این روز، در فضای عمومی تمرین یوگا کردند.

اعمال قوانین قرنطینه برای جلوگیری از گسترش کووید به این معنی بود که میلیون ها نفر باید در خانه بمانند. کارشناسان می گویند یوگا می تواند در چنین سناریوهایی برای غلبه بر اضطراب مفید باشد.

جشن خاموش روز جهانی یوگا در شرایط قرنطینگی کرونا

این سنت باستانی که روزی از «گوروها» (راهنمایان دینی در دین‌های هندوگرایی، بوداگرایی، سیک‌گرایی) محافظت می کرد، اکنون به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. هر سال، علاقمندان به این ورزش در سراسر جهان در ۲۱ ژوئن، زیراندازهای خود را در فضای باز پهن می کنند تا عشق خود را به یوگا نشان دهند.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، روز ۲۱ ژوئن را به عنوان روز جهانی یوگا اعلام کرد. این سازمان اعلام کرد که نماد و برنامه های امسال روز جهانی یوگا بر «یوگا برای رفاه» تمرکز دارد.

این سازمان اعلام کرد که یوگا می تواند سلامت کلی هر فرد را در بحبوحه همه گیری بیماری کرونا ارتقا دهد. این سازمان اضافه کرد، یوگا نقش مهمی در مراقبت های روانی-اجتماعی و توان بخشی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در قرنطینه و انزوا دارد.

کد خبر: # 1400033112592