معاون درمان وزارت بهداشت ؛

جذب ۲۰ هزار پرستار در برنامه‌های ما قرار دارد

«قاسم جان‌بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت پرستاران و مشکلات آنها گفت: ما تمام تلاش‌مان را برای رفع مشکلات پرستاران انجام  می‌دهیم.همچنین جذب ۲۰ هزار پرستار در برنامه‌های ما قرار دارد و معوقات یک ساله آنها نیز پرداخت شده است.

به گزارش صبای سلامت ، معاون درمان وزارت بهداشت درباره مشکلات مرخصی پرستاران تصریح کرد: مشکلی با تامین اجتماعی در این خصوص داشتیم که برطرف شده است و زمان مرخصی این پرستاران لحاظ نمی‌شد که اکنون این مسئله برطرف شده است.

جان‌بابایی همچنین درباره همکاری خیرین با نظام سلامت گفت: از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور انجمن خیرین نظام سلامت همکاری خوبی با بخش بهداشت و درمان داشتند و به اشکال مختلف کمک‌هایی را در این مدت داشته‌اند. مجمع خیرین سلامت به همراه هلال‌احمر اقدامات مناسبی را در این مدت انجام داده‌اند.

وی با اشاره به تامین کپسول‌های اکسیژن برای بیماران بستری در منزل تصریح کرد: با توجه به اینکه زمستان را در پیش‌رو داریم، شیوع بیماری در این فصل نگران‌کننده است، چرا که به دلیل عدم تهویه مناسب و باز نبودن پنجره‌ها ممکن است احتمال آلودگی و بیماری بالا باشد، بنابراین باید آمادگی لازم را داشته باشیم. یکی از اقدامات ما در کنار توصیه‌های بهداشتی و آمادگی بیمارستان‌ها تهیه کپسول اکسیژن و در اختیار قراردادن آن به بیمارانی است که نیاز به بستری در بیمارستان‌ ندارند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: موثرترین اقدام درمانی رساندن اکسیژن به بیمارانی است که در حالت بیماری خفیف و متوسط هستند. اگر بیماران هم داروی مناسب را دریافت و هم از میزان اکسیژن کافی برخوردار باشند، نیاز به بستری ندارند و بهتر است که در منزل در شرایط ایزوله نگهداری شوند.

جان‌بابایی ادامه داد: سیلندرهای اکسیژن توسط خیرین تهیه شده است و در اختیار بیماران کرونایی که در منزل نگهداری می‌شوند، قرار داده می‌شود. ما بعد از اینکه این بیماری نیز ریشه‌کن شود، می‌توانیم از این سیلندرها استفاده کنیم، چراکه سالانه با اپیدمی آنفلوآنزا روبرو هستیم. همچنین تعداد زیادی از بیماران مبتلا به آسم و مشکلات مزمن ریوی فقط به دلیل دریافت اکسیژن به بیمارستان مراجعه می‌کنند، اگر این تسهیلات در اختیار هلال‌احمر یا خیرین باشد، بیمار دیگر به بیمارستان برای دریافت اکسیژن مراجعه نمی‌کند و می‌تواند در منزل از این خدمات بهره‌مند شود.

 

 

 

منبع : ایلنا

کد خبر: # 1499091010633