رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع برق خراسان شمالی ؛

تجاری‌سازی پکیج سرمایشی باقابلیت ذخیره‌سازی انرژی

به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهندس اسماعیل حسین پور در ارتباط با ساخت این سامانه اظهار داشت: این سامانه با همکاری شرکت آریا یورد و تحت نظارت پارک علم و فناوری طراحی و تا بدین لحظه 7 نمونه از آن ساخته شده است.

رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع برق خراسان شمالی در خصوص این خبر گفت:برای نخستین بار پکیچ سرمایشی و گرمایشی تولید شده این شرکت با رویکرد کاهش ۹۲ درصدی مصرف انرژی در فصل تابستان و ذخیره سازی نیروی برق در کشور به مرحله تجاری سازی رسید.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از بازار کسب کار آنلاین مهندس اسماعیل حسین پور در ارتباط با ساخت این سامانه اظهار داشت: این سامانه با همکاری شرکت آریا یورد و تحت نظارت پارک علم و فناوری طراحی و تا بدین لحظه ۷ نمونه از آن ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات از بانک کارآفرینی امید برای تجهیز کارگاه تولید پکیج و یک سوله مناسب که توسط پارک علم و فناوری در اختیار این واحد کارآفرین قرار گرفت.

وی در ارتباط با استاندارد سازی این دستگاه گفت: در حال حاضر این پروژه نیاز به استاندارد سازی جهانی دارد که در تلاشیم تا بتوانیم به آن دست یابیم .

وی اظهار داشت: میزان مصرف انرژی سامانه های معمولی این نوع دستگاه ها ۱۲ الی ۱۳ آمپر می باشد این در حالی است که پکیج تولید شده توسط این واحد در پیک مصرف کمتر از دو آمپر برق استفاده می کند که تست های انجام شده نشان از کاهس ۹۲ درضدی مصرف برق را در زمان پیک،است.

وی با اشاره به مقرون به صرفه بودن مصرف انرژی توسط این دستگاه گفت: در کنار مدیریت مصرف انرژی در اوج پیک بار، این پکیچ برق بسیار کمی مصرف دارد که موجب کاهش هزینه های برق مصرفی برای مصرف کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این پکیچ طراحی شده دارای نمونه داخلی و خارجی نبوده ، افزود: این سامانه در سازمان ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده و اقدامات لازم نسبت به ثبت جهانی آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسین پور در ادامه با اشاره به بخش گرمایشی این دستگاه اظهار داشت: در کنارسیستم سرمایشی که دستگاه فوق دارد دارای سیستم گرمایشی نیزمی باشد که می توان در فصل سرما و اوج مصرف گاز از آن بهره برد که در این امر نیز نقش موثری در کاهش و مدیریت مصرف گاز در فصل زمستان را نیز دارد.

رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: هزینه ساخت این پکیج حدود ۴۰درصد از سایر سامانه های سرمایشی و گرمایشی کمتر است.

وی با اشاره به هدر رفت سالانه میلیون ها دلار ارز برای وارد کردن چنین سامانه های به کشور، افزود: در کنار تولید انبوه و تجاری سازی این نوع پکیج شاهد ایجاد اشتغالزایی و ارز آوری خواهیم بود.

وی با اشاره به مهمترین شاخصه این محصول انطباق آن با شاخصه های زیست محیطی دانست و گفت: علت آن کاهش چشمگیرتولید گاز منوکسید کربن و آسیب به طبیعت است که آنرا در زمره دوستدار محیط زیست قرار می دهد.

حسین پورنسبت به نوع عملکرد این دستگاه افزود: سامانه فوق به صورت کاملا هوشمند بوده و در سایزهای متفاوت جهت مصارف خانگی، اداری و اماکن بزرگ قابل طراحی و ساخت است که می تواند دارای چندین خروجی باشد و با نصب یک دستگاه، ۱۰ نقطه از محیط همزمان از سرمایش آن بهره و استفاده می کنند.

وی در ادامه نسبت استفاده روز افزون از وسایل سرمایشی گرمایشی که جز لاینکف زندگی شده اظهار داشت: از آنجایی که استفاده از سیستم های سرمایشی در کشور و جهان رو به افزایش است وزارت نیرو نیز با چشم انداز بلند مدت اقدام به سیاست جایگزینی  سیستم های  کمک مصرف را به جای سیستم های پر مصرف در دستور کار خود دارد.

لازم به ذکر است که شرکت توزیع برق خراسان شمالی با ۳۶۷ هزار مشترک ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و سازمان های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف را تحت پوشش و ارائه خدمات دارد.

نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

همانگونه که مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان اظهار داشته اند باید امورات را به جوانان سپرد و امید به بیگانگان نداشته باشیم چرا که ایران دارای غنی ترین سرمایه های دنیاست که می تواند بدون نیاز به هیچ بیگانه ای روی پای خودش بایستد و از دست رنج نیروی داخلی خود استفاده نماید.

همانطور در این گزراش ذکر شد این دستگاه می تواند با کاهش هزینه ۴۰ درصدی قیمت نسبت به سایر دستگاهایی سرمایش گرمایشی که دارای توان مصرفی برق بالایی هستند برای مملکت و مردم ارز آوری داشته باشد و در کنار این موجب افزایش اشتغال و راندمان مطلوب در ارائه خدمات باشد.

در این بین در بخشی از مطالب ارائه شده توسط رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی این سیستم را می توان در زمره دوستدار طبعیت دانست موضوعی که سایر سیستم های سرمایشی و گرمایشی کمتر به آن توجه دارند تا جایی که برخی علائم نصب شده بر روری دستگاه ها صرفا یک علامت است تا چیز دیگری.

جناب حسین پور در بخشی از اظهارتشان گفته اند که این دستگاه دارای هیچ نمونه داخلی و خارجی نبوده که در صورت ثبت جهانی شدن می تواند انقلابی در تولید این دستگاه با توجه به استفاده روزافزون مردم نسبت به سیستم سرمایشی آن ایجاد نمود و این لازمه اش پیگیری و اقداماتی است که بعد از این باید مسئولین ذیربط به جای وارادت و صرف میلیون ها دلار ارز داشته باشند چرا که در کنار این نوع ارز آوری می توان به کاهش ۹۲ درصدی میزان انرژی مصرفی که این سامانه از خود دارد اشاره داشت که در نوع خود بسیار تحسین برانگیز است.

جوانان پویا و انقلابی خراسان شمالی توانسته اند با یک پشتکار جدی دست به کاری بزنند که تا کنون نمونه آن در دنیا به ثبت نرسیده است نمونه ای که می تواند برای مصرف کننده یک امتیاز و برای جامعه یک پوهن در بحث اشتغال زایی باشد اشتغال زایی که با همت و تلاش مسئولین میسر خواهد شد.

پس لازمه اینکار همانگونه رهبر انقلاب در سخنان خود بارها به آن اشاره داشتند و جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ با همت شان ثابت کردن که با در کنار یکدیگر بودن می توان مقابل هر ابرقدرتی ایستاد که توانستند نه تنها در مقابل صدام که یک جنگ نابرابر را علیه کشوری که تازه به استقلال رسیده و هنوز پایه های نظامش محکم نشده با کمک و وسوسه شیاطین بزرگ اقدام به حمله ناجوانمردانه کند که با ایستادگی همان جوانان و نوجوانان دهه ۶۰ مواجه شد تا جایی که موجب حیرت همگان گردید.

حال نیز همان دوران است با این تفاوت که دیگر خبری از سلاح و جنگ فیزیکی نبوده و خبر از جنگ اقتصادی است جنگی که قطعا اگر همانند همان دوره عمل شود پیروز میدانش ایران و ایرانی خواهد بود.

  • نویسنده : حمیدرضا محمدیاری
  • منبع خبر : بازار کسب کار آنلاین
کد خبر: # 1499092410729