رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)؛

بیشترین آثار آلودگی هوا بر بیماران قلبی است

 

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: در دو روز گذشته که هوای تهران مطلوب نیست، سلامتی مردم در تهران به مخاطره افتاده است به طوری که می تواند اثرات حادی در کوتاه مدت و دراز مدت در میان گروه‌های سنی مختلف به دنبال داشته باشد.

به گزارش صبای سلامت، تقی ریاحی، رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) ، با اشاره به مخاطرات آلودگی برای سلامتی مردم، اظهار کرد: در دو روز گذشته که هوای تهران مطلوب نیست، سلامتی مردم در تهران به مخاطره افتاده است.

وی افزود: ما بحث آلودگی را به عنوان یک ریز فاکتور برای سلامتی مردم در نظر داریم و  این می تواند اثرات حادی در کوتاه مدت و دراز مدت در میان گروه‌های سنی مختلف به دنبال داشته باشد. کما اینکه از اثرات طولاتی مدت آلودگی هوا می‌توان به بیماری سرطان نیز اشاره کرد.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) ادامه داد: آلودگی هوا ارتباط مشخصی با سه بیماری دنیا دارد، مهمترین بیماری‌های قلبی است و بیشترین آثار آلودگی هوا را می‌توان در همین بیماری‌های قلبی دانست. مشکلات تنفسی و مشکلات مغزی نیز از دیگر مخاطرات آلودگی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: اثرات تدریجی آلودگی هوا بسته به نوع آلاینده ها و میزان آن متفاوت است، احساس سوزش در چشم، گلو و قفسه سینه مهمترین آسیب‌های جسمی آلودگی هوا هستند و وقتی میزان مواجهه با آلاینده‌ها بسیار باشد و هر چه تنفس تندتر و عمق تر باشد، ذرات بیشتری از آلاینده ها را دریافت می‌کند و  افراد احساس ناخوشی بیشتری می‌کنند.

این فوق تخصص ریه، خاطرنشان کرد: بیمارانی که دارای مشکلات آسم، مشکلات قلبی و مغزی هستند می توان در مواجهه با آلودگی هوا در معرض خطرات بیشتری قرار گیرند.

انتهای پیام/

فارس

کد خبر: # 1401012116376