مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" ؛

برای نخستین بار چک آپ کردن هواپیما و تعویض لندینگ گیر در ایران

مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران”هما” گفت: مهمترین ویژگی انجام عملیات چک آپ (A check) ، بر یکی از بروز ترین هواپیما های دنیا توسط مهندسان ایران ایر، است.

مهندس احمد شکری، مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران”هما” در گفت و گو با “پایگاه خبری صبای سلامت” با بیان این مطلب گفت: آشیانه یک و دو هما در فرودگاه حضرت امام (ره ) با ارزش بیش از 2 هزار میلیارد ، قابلیت ساپورت 30 فروند هواپیما را در طول سال داراست.

وی ادامه داد: این دو آشیانه با جمانمایی جدیدی که صورت گرفته ، همزمان قابلیت ارایه خدمات به 5 هواپیما را دارا می باشند و توان سرویس دهی به شرکت هایی که به فرودگاه امام پرواز می کنند را دارند .

مهندس شکری ادامه داد: ظرفیت خالی موجود آشیانه ها ، قابل ارایه به شرکت های داخلی و خارجی و جهت انجام چک های سبک و سنگین و کسب درآمد مطمین و قابل اتکا برای هما را دارند .

وی افزود: در حال حاضر همزمان با A-CHK شماره 19 هواپیمای 330 هما که دارای چندین چک پیچیده و سنگین( که برای اولین بار در حال انجام می باشد ) بر روی سیستم Landing Gear و سیستم Air Condition با ارزش تقریبی دویست هزار دلار در حال انجام است.

مدیر خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران”هما” تصریح کرد: در صورت حرکت به سمت توانمندسازی مهندسی و تعمیرات هما در فرودگاه امام و در یک افق 4 ساله با ساخت آشیانه بزرگ شماره 3 هما و رفع موانع دست و پاگیر ، این واحد با اتکا به توان متخصصین مجموعه و دارا بودن امکانات و تجهیزات منحصر بفرد قابلیت تبدیل شدن به یک MRO معتبر جهت انجام تعمیرات سبک و سنگین و اورهال در منطقه و کسب در آمدی قابل اتکا را داراست.

وی در پایان خاطر نشان کرد : در ضمن دارای ظرفیت بسیار خوب کارگاه های موتور، بدنه، رنگ آمیزی هواپیما ، فایبرگلاس ، هیدرولیک و … در بالاترین سطح بین المللی هستیم.

انتهای پیام//

کد خبر: # 1400110715474