در نشست هم‌اندیشی رادیو سلامت عنوان شد؛

بخشی از رفتار پرخطر عابرین پیاده مربوط به فضای شهری نامناسب است

مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: ٢١ درصد تلفات جانى در حوادث مربوط به عابران پیاد است.

به گزارش صبای سلامت ، صدیقه اعتماد سعید رئیس رادیو سلامت در نشست هم اندیشی تصادف و حوادث رادیو سلامت گفت: آمار نشان می‌دهد که ۲۱درصد تلفات جانی در حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده است که بسیاری از  این افراد تحصیلاتی در سطح متوسطه داشته اند.

وی افزود: رسیدن به مقصد تنها موضعی محسوب می شود که برای افراد در خیابان مهم است و توجه زیادی به اطرافشان ندارند؛ مخاطبان ما افراد متفاوتی هستند که به همین جهت باید تبلیغات آموزشی در حوزه پیشگیری از سوانح و تصادفات برای همه‌ سنین ساخته شود.

اعتماد سعید ادامه داد: بخشی از رفتار پرخطر عابران پیاده در خیابان مربوط به فضای شهری نامناسب است و گاهی اوقات شاهدیم افراد برای اینکه سریع‌تر به مقصد برسند، رفتار پرخطری انجام می دهند.

اجرای طرح پایلوت کمپین مردمى عابران پیاده در کشور

در ادامه شهرام رفیعی‌ سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت گفت: با همکاری آموزش و پرورش، وزارت کار ، وزارت بهداشت و درمان و ناجا کمپینی برای پیشگیری عابران پیاده از تصادفات طراحی کرده ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ایمنی باید تبدیل به تقاضا بشود و به مطالبه‌ عمومی تبدیل شود.

رفیعى تصریح کرد: کمپین مردمى عابران پیاده در ابتدا به صورت پایلوت در یک شهر پیاده‌سازی شده است و پس از بررسی های لازم در  سراسر کشور انجام می‌شود.

وى با بیان اینکه شعار کمپین مردمى عابران پیاده در زمینه پیشگیرى حوادث “حادثه تقدیر نیست، تقصیر است” انتخاب شده است، گفت: از سفیران سلامت که در وزارت بهداشت و درمان، آموزش‌های خوبی دیده اند، استفاده خواهیم کرد.

سرپرست دفتر آموزش سلامت اظهار کرد: در کشورهای دیگر از نماد آسفالت و خط کشی سفید پیاده استفاده شد که بسیار بر روی شهروندان اثربخش بوده ، ما نیز از همین نمادها در تهیه بیلبوردها استفاده کردیم.

کد خبر: # 149608104029

دیدگاهتان را بنویسید