رئیس سازمان غذا و دارو ؛

اولویت اول سازمان غذا و دارو ” محصولات غذایی ” است

رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل جدید فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت:  ما نسبت به سلامت مردم حساس هستیم و حوزه غذا در اولویت اول ما می باشد و سازمان غذا و دارو باید بیش از آنکه به عنوان دارو شناخته شود به عنوان غذا شناخته شود.

به گزارش صبای سلامت ، دکتر غلامرضا اصغری، در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل جدید فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تقدیر از زحمات و فعالیت های مدیر کل سابق این اداره کل گفت: امروزه در شرایطی هستیم که تعامل خوبی بین سازمان غذا و دارو و تمامی ذینفعان از جمله صنایع غذایی ایجاد شده است.

 

وی افزود: با آموزش های لازم نیروهای ارزنده ای در معاونت های غذا و دارو سراسر کشور در حال فعالیت هستند و این توانمندی حاصل شده است که با تفویض اختیار بسیاری از برنامه ها در استان ها انجام می شود و نظارت های جدی بر مراحل تولید محصولات غذایی توسط کارشناسان انجام می شود و محصولی که در بازار وجود دارد از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردار است.

دکتر اصغری ادامه داد: نشانگر های رنگی تغذیه ای یکی از برنامه های مهم این اداره کل بوده است که کمک قابل توجهی به کاهش مصرف شکر، نمک و چربی های مضر داشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: با راه اندازی سامانه TTAC بسیاری از فرآیندها به این سامانه منتقل شد و باعث شد بخش قابل توجهی از کارها به صورت سیستمی انجام شود تا فرصت بیشتری به نظارت ها صورت گیرد.

دکتر اصغری عنوان کرد: در جلسات مختلف که در استان ها داشته ایم رضایتمندی در حوزه غذا بیش از سایر حوزه ها بوده است.

وی اظهار داشت: ما نسبت به سلامت مردم حساس هستیم و حوزه غذا در اولویت اول ما می باشد و سازمان غذا و دارو باید بیش از آنکه به عنوان دارو شناخته شود به عنوان غذا شناخته شود.حوزه غذا می تواند نقش پیشگیرانه در بیماری داشته باشد و مانع استفاده دارو شود.

دکتر اصغری افزود: خوشبختانه پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه غذا در کشور وجود دارد و یکسری مشکلات نیز وجود دارد که باید در رفع آن ها بکوشیم و در بخش واردات نیز باید بکوشیم واردات به حداقل ممکن برسد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در بخش غذا ارتباطات برون سازمانی بسیار مهم است که باید با سازمان های مربوطه داشته باشم.همچنین اطلاع رسانی به مردم در این بخش مهم است که باید در این زمینه نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: انتظار داریم با نوآوری ها در حوزه غذا هم اقدامات ارزنده گذشته را ادامه دهیم و هم نیاز ها و مطالبات بالادستی را ارتقا دهیم که باید اقدامات قویتری را در حوزه تولید و واردات داشته باشیم تا اطمینان لازم را به مردم و مسئولین فراهم کنیم.

کد خبر: # 149610044371

دیدگاهتان را بنویسید