مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان کرد:

انتقال نیازهای ارزبر به شرکت های دانش بنیان

مدیرکل نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکى سازمان غذا و دارو در نشست خبرى رونمایى از بسته حمایتى صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکى و نمایشگاه ایران هلث اظهار داشت: با توجه به نام گذارى سال اقتصاد مقاومتى و تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبرى در این نمایشگاه چالش هاى پیش روى تولیدکنندگان بررسى خواهد شد تا مرتفع شود.

 

به گزارش صبای سلامت ، مدیرکل نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکى سازمان غذا و دارو در نشست خبرى رونمایى از بسته حمایتى صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکى و نمایشگاه ایران هلث اظهار داشت: با توجه به نام گذارى سال اقتصاد مقاومتى و تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبرى در این نمایشگاه چالش هاى پیش روى تولیدکنندگان بررسى خواهد شد تا مرتفع شود.
دکترمحمود بیگلر اضافه کرد: در بسته حمایتی ، موضوعات مختلفی  همچون تبدیل پروانه موقت صادرات به پروانه دائمی گنجانده شده تا تولیدکنندگان بدون نیاز به حضور در سازمان غذا و دارو، صادرات خود را به هر کشوری که می خواهند انجام دهند.
وی عنوان داشت: موانع دیگر تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه و قطعات یدکی در بسته حمایتی، مورد نظر قرار گرفت  زیرا از ذیل تا صدر تولیدات داخلی در کشور صورت می گیرد
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: در این بسته حمایتى پروانه حمایتى موقت تولیدکنندگان به پروانه دائم تبدیل مى شود تا صادرات به کشورهاى دیگر را به راحتى انجام دهند.
 وی با تعریف  محصولاتى که بالاى ۵٠ درصد قطعات را در ایران تولید کرده باشند تحت عنوان محصول  تولید داخل تصریح کرد: نظارت و کنترل ما به سمت محصولات نهایى رفته و در سطح عرضه این نظارت ها انجام مى شود.
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو بیان کرد: این مسیرها به این دلیل انجام شده که تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را با حداقل هزینه تولید کنند.

وی تعدا د شرکت های خارجی حاضر  در این نمایشگاه را ۱۸۰ شرکت و شرکت داخلى را حدود ۴۷۰ برشمرد و هدف از این کار را  توانایی ارائه و معرفی  محصولات ایران به  جهان دانست.
دکتر بیگلر خاطر نشان کرد:  سال گذشته توانستیم با ١٠ برند معروف تفاهم نامه هایى را امضا کردیم تا در تولید تجهیزات پزشکی "های تک" یا محصولات با فناوری بالا  و پرمصرف با آنها سرمایه گذاری های مشترک را داشته باشیم امیدواریم تا انتهای امسال بخشی از فعالیت های خطوط تولیدی آنها آغاز شود.که امیدواریم در سال جارى محصول این تفاهم ها را ببینیم.

او گفت: نظارت خود را به کارخانه ها و سطح عرضه بردیم و اگر تجهیزات پزشکی با فرمول های استاندارد سازمان غذا و دارو ، مغایرتی داشته باشد ، برخوردهای نظارتی اعمال خواهد شد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه به افتتاح  نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی ایران هلث اشاره و بیان کرد : این نمایشگاه از فردا دوشنبه فعالیت خود را آغاز می کند و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت و با این شرکت ها در زمینه انتقال فناوری برای تولید تجهیزات پزشکی مذاکراتی خواهیم داشت.
متولی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: چندین شرکت خارجی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند تا  پس از عقد قرار داد با  شرکای ایرانی، تولید خود را در کشور آغاز کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: از حدود ۴۷۰ تولید کننده حاضر در نمایشگاه ایران هلث، ۱۵ درصد آنها را شرکت های دانش بنیان تشکیل می دهند .
دکتر بیگلر افزود: نیازهای تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور که بیشترین ارزبری را داشته اند، شناسایی شده و به شرکت های دانش بنیان منتقل کردیم و امید است با ارتباط دانشگاه با صنعت بتوانیم بخشی از ا
ین نیازها را از طریق شرکت های دانش بنیان تامین کنیم .
او یادآور شد: شرکت های دانش بنیان ، محصولات نابی تولید می کنند که برخی از آنها برای نخستین بار است که در کشور تولید می شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: از اسفندماه سال گذشته چالش های پیش رو برای تولید تجهیزات پزشکی را شناسایی کردیم و راه های برطرف کردن آن امسال عملیاتی می شود تا موانع پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود.

کد خبر: # 149602252924

دیدگاهتان را بنویسید