امکان بازنگری در بودجه ۱۴۰۱ کشور وجود دارد؟

 

رئیس شورای شهر تهران از امکان بازنگری و اصلاح بودجه 1401 کشور خبر داد.

به گزارش صبای سلامت ، از  افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره جلسه مدیران شهری با دولت و نمایندگان مجلس اظهار داشت: امیدواریم به نتایج مثبت برسیم نشست‌های مفصل و دقیقی درباره جزئیات مسائل شهری با رئیس مجلس داشته‌ایم و اگر چه قبلا مسائل هم به صورت کتبی به آنها اعلام شده بود.

وی افزود:‌ همچنین با تعداد زیادی از نمایندگان بحث و نشست گذاشته‌ایم و دوستان در شهرداری هم پیشنهادات خوبی ارائه کرده‌اند و اصلاحاتی در زمینه بودجه ۱۴۰۱ مدنظر است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هم با فراکسیون کمیسیون شهری و هم با دو کمیسیون دیگر مجلس برنامه گذاشته و خواهیم داشت و کمیسیون تلفیق هم اگر تشکیل شد در این زمینه برنامه داریم تا کارهای خوب و مثبتی انجام شود تا حداقل از سال گذشته وضعیت بدتر نشود و به عقب برنگردیم.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازنگری در بودجه ۱۴۰۱ کشور وجود دارد تصریح کرد: بله، امکان اصلاح است برخی احکام نیاز به بودجه ندارد و مسؤولیتی را از شهرداری گرفته وبه وزارت کشور داده‌اند و به نوعی حکم بودجه‌ای است که قابل اصلاح بوده و می‌توان اقداماتی انجام داد.

وی ادامه داد: درباره اینکه چه کمک‌هایی می‌توان به مترو انجام داد و منابعی را در نظر گرفت مباحثی مطرح شده است.

رئیس شورای شهر تهران درباره بودجه ۵ هزار میلیاردی پیش‌بینی شده برای حمل و نقل عمومی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ توسط شورای شهر گفت: ان‌شاءالله شهرداری چنین درآمدی داشته باشد و هر چقدر از بودجه پیشنهادی اصلاحی محقق شود چه از ۳۷ هزار میلیارد تومان و چه ۵ هزار میلیارد تومان می‌توان اقداماتی را برای مترو انجام داد.

چمران در پایان یادآور شد: این بودجه‌ها اگر محقق شود هم برای اورهال و هم برای خرید تجهیزات قطارها مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1400100714990