افشای قیمت های سرسام آور مرغ، تخم مرغ و روغن توسط دولت محرومین

وزیر کشور از گران شدن قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داده است. در همین حال یک روزنامه نوشته است که “قیمت مرغ به ۶۴۰۰۰ تومان، تخم مرغ به ۹۸۰۰۰ تومان و روغن ۴.۵کیلویی جامد به ۴۰۰ هزارتومان می‌رسد”.

به گزارش صبای سلامت، از تیترنیوز، سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دیروز گفت: در طرح اصلاح یارانه، قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن می‌تواند تغییر پیدا کند و هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد. از سویی هیچ فردی اجازه ندارد با توجیه اینکه این ۴ قلم کالا گران شد، قیمت حمل‌ونقل و سایر کالا‌ها را بالا ببرد، چون جبران هزینه در این طرح دیده شد همچنین به مصرف‌کنندگان این چهار قلم کالا بدلیل گران شدن آن‌ها یارانه پرداخت خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه بر اساس برآورد‌ها ۳۰ درصد یارانه‌ها به دست مردم می‌رسد، افزود: این گام بزرگ ما را به سمت عادلانه کردن یارانه‌ها جلو می‌برد و مردم در سطح استان ها، شهر‌ها و روستا‌ها از نعمات این اصلاح یارانه‌ای برخوردار خواهند شد، بنابراین لازم است این کار به شکل بسیار قوی در همه سطوح، مدیریت شود. الآن اختیارات خوبی به سازمان تعزیرات به ویژه در حوزه کنترل واگذار شد، تعزیرات قبلاً یک مقداری محدودیت داشت و با اختیارات جدیدی که به آن‌ها داده شد می‌توانند نسبت به کنترل قیمت‌ها اقدام کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی با انتشار تصویر زیر، قیمت جدید برخی کالا‌های اساسی را منتشر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1401022116661