توسط موسسه خیریه رضوی انجام می پذیرد؛

ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی جوان

جوانان ۱۶ تا ۳۰ سال که به بیماری سرطان مبتلا هستند، می‌توانند با مراجعه به موسسه خیریه رضوی از تمامی امکانات و حمایت‌های رایگان برخوردار شوند.

به گزارش صبای سلامت، از روابط عمومی موسسه خیریه رضوی، نسترن رضوی مدیر این موسسه، افزود: خدمات ویزیت مشاوره درمان به صورت رایگان، تامین بخشی از هزینه دارویی و درمانی، اسکان بیماران تحت درمان، کمک به بالا بردن اعتماد به نفس بیمار با ایجاد توانمندسازی و اشتغال، برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌ها و غیره از مواردی است که بیماران سرطانی ارایه می شود.

وی با بیا اینکه یکی از اهداف مهم در مسیر حمایت و درمان جوانان مبتلا به سرطان تقویت روحیه و بالا بردن انگیزه در آنهاست، اظهار داشت:در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به سرطان عضو این موسسه بوده و در تلاش هستیم با حمایت های مادی و معنوی از آنها در راستای کاهش آلام و دردهای بیماران جوان گام برداریم.

رضوی ادامه داد: در کشور شاهد افزایش نرخ ابتلا به برخی از سرطان ها هستیم که این زنگ خطری است که توجه و سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه و بخصوص راه های پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان را مشخص می کند.

رضوی یادآور شد: در جهت حمایت از بیماران سرطانی، مراسم یلدا با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از جوانان مبتلا به سرطان تحت پوشش به همراه خانواده‌های آنان و همچنین جمعی از خیرین، هنرمندان و چهره‌های شناخته شده که از حامیان هستند در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

گفتنی است بر اساس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیشترین افزایش پیش بینی شده در موارد جدید ابتلا به سرطان در ایران طی سال جاری نسبت به سال ۹۵ را مربوط به سرطان های تیروئید (۱۱۴ درصد)، پروستات (۶۷ درصد)، پستان (۶۳ درصد)، روده بزرگ (۵۴ درصد)، تخمدان ( ۵۱درصد)، ریه (۴۹ درصد)، لنفوم غیرهوچکین ( ۴۵ درصد)، مغز و سیستم عصبی ( ۴۰ درصد)، معده (۳۰ درصد)، مثانه ( ۲۶ درصد) و سرطان خون (۲۴ درصد) است.

بر اساس این گزارش، موارد جدید سرطان ها با محاسبه سرطان پوست در این سال، ۱۳۵ هزار مورد (۱۶۹در هر ۱۰۰ هزار ایرانی) بوده که در این میان، سهم مردان ۵۲ درصد (۷۰ هزار مورد – ۱۸۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر) و زنان ۴۸ درصد (۶۵ هزار مورد – ۱۶۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر) بوده است.

همچنین میزان بروز سرطان ها در ایران طی سال ۹۶ بدون محاسبه سرطان پوست را ۱۲۳ هزار مورد جدید ( ۱۵۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر) اعلام کرد که به گفته وی سهم مردان، ۵۱ درصد (۶۳ هزار مورد – ۱۶۰ در هر ۱۰۰ هزار) و زنان ۴۹ درصد ( ۶۰ هزار مورد – ۱۴۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر) بوده است.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402100218883