یک روانپزشک تاکید کرد:

اختلالات روانپزشکی، ثمره شوم مصرف الکل

الکل، عوارض جسمی و اضطرابی و اجتماعی و روحی شدیدی به همراه خود می آورد.

به گزارش صبای سلانت، دکتر فیروزه جعفری، روانپزشک،  با بیان اینکه عوارض الکل در حوزه سلامت روان در همه کشورها بسیار شایع است، گفت: قطعاً رنج سلامت روان پس از مصرف الکل، بسیار بیشتر از سلامت جسم است. فردی که افسرده است و نمی تواند کاری بکند مورد بی توجهی اطرافیانش قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماع با فرد بیمار همدلی نمی شود، ادامه داد: تلاش این است که در حوزه اختلالات روانپزشکی، نخست به سلامت روان و اجتماع بپردازیم .
این روانپزشک در رادیو سلامت به الکل و تاثیر آن بر اختلالات روانپزشکی اشاره و بیان کرد: مصرف مواد، موجب بروز اختلالات روانپزشکی متعددی می شود که مهم ترینشان مصرف الکل است .
وی با بیان اینکه الکل باعث ایجاد همه اختلالات روانپزشکی می شود، تصریح کرد: الکل، هم عوارض جسمی و هم عوارض اضطرابی و اجتماعی و روحی شدیدی به همراه خود می آورد .
جعفری، ادامه داد: فردی که شیشه و الکل مصرف می کند دچار پرخاشگری می شود. باید طبق قانون با فرد برخورد شود. این بیماران، تصمیم و اراده خودشان در کارشان دخیل است .
دکتر جعفری، در پایان اظهارداشت: مردم باید بخواهند که دچار این مشکل نشوند و الکل مصرف نکنند. واکنش فرد الکلی، با تاخیر همراه می شود و این رفتارها قابل پیش بینی است.

کد خبر: # 149610094421

دیدگاهتان را بنویسید