سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛

ابتلای ۵ نفر به کرونای انگلیسی با عادی انگاری

کوید 19 - ماسک

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید همیشه خطر ویروس های جهش یافته در نظر بگیریم برای اینکه به هر حال ممکن است موج چهارمی داشته باشیم و نباید عادی انگاری شود.

به گزارش صبای سلامت ، دکتر سیماسادات لاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ۱۶ ساعته بیمارستان امام علی(ع) بجنورد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی های صورت گرفته سبب عادی انگاری نمی شود؟ گفت: بازگشایی ها فقط در مناطق رزد و آبی صورت گرفته و آن هم فقط به دلیل آن است که تنفسی برای کسب و کار داده شود.

وی تاکیدکرد: اما با برگزاری هرگونه تجمع در این مناطق مخالف هستیم و محدودیت تردد در این مناطق همچنان از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح برقرار است.

وی در ارتباط با ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی نیز بیان کرد: ویروس کرونا تاکنون جهش هایی داشته است که یکی از این جهش ها در انگلستان بوده است و تاکنون ابتلای چهار تا پنج نفر به این ویروس جهش یافته در کشور تایید شده است.

دکتر لاری افزود: اما بالاخره بیماری های تنفسی، بیماری هایی هستند که به همه جا سرایت می کنند و باید بتوانیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ابتلا به آن ها پیشگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان ها اظهارکرد: این طرح از آذرماه امسال آغاز شده است و در استان ها برای اجرای این طرح هماهنگی های خوبی بین سپاه، بسیج، هلال احمر و دانشگاه های علوم پزشکی برقرار شده که یکی از آن ها استان خراسان شمالی بوده است.

وی افزود: با این طرح در پی شناسایی فعال افراد کرونامثبت هستیم و پس از آن به کمک تیم های خود به ازای هر فرد مبتلا، ۱۰ نفر از افراد در تماس با آنان را نیز شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج، آنان را نسبت به اعمال قرنطینه مجاب می کنیم و در مدت متعارف مورد نیاز، بر رفتار آنان مبنی بر رعایت قرنطینه نظارت خواهیم کرد و بر این اساس با اجرای این طرح ظرفیت نظارتی ما افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وی گفت: خروجی اجرای طرح شهید سلیمانی افزایش تست های کرونا و کاهش تعداد افراد کرونامثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی طرح بسیار خوب و اوج پختگی مراقبت بهداشتی است، گفت: این طرح، چیزی است که در آینده به آن نیاز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به هر حال بیماری می رود، مردم واکسینه می شوند اما ممکن است بیماری واگیر دار دیگری شیوع پیدا کند و در دل این طرح به دنبال هدف هر خانه یک پایگاه سلامت هستیم.

دکتر لاری تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که از هر خانواده یک سفیر سلامت داشته باشیم و بعدها خود خانواده ها مطالبه گر بحث سلامتی خود باشند.

کد خبر: # 1499102311017