کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از غزه برگزار می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه فردا – یکم بهمن – برگزار می شود، از ارسال بیش از ۱۰ هزار تن مواد غذایی و اقلام زیستی از سوی ایران خبر داد.

به گزارش صبای سلامت، پیرحسین کولیوند روز شنبه در نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت ارسال کمک های انساندوستانه به مردم غزه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به مردم این منطقه اظهار داشت: در این مدت ۱۲۳ میلیارد تومان کمک مردمی از بین مردم ایران جمع آوری شده است.

وی همچنین از ارسال ۱۰ هزار تن مواد غذایی و اقلام زیستی به عنوان کمک های بشر دوستانه به مردم غزه خبر داد و افزود: به زودی نحوه و جزییات ارسال این اقلام اطلاع رسانی می شود.

کولیوند با بیان اینکه از همکاری نهادهای بین المللی برای ارسال اقلام زیستی و غذایی به مردم مظلوم غزه راضی نیستیم، تاکید کرد: رژیم غاصب اسرائیل سنگ اندازی‌های زیادی را در مسیر ارسال این کمک ها انجام می‌دهد؛ برای نمونه بازرسی هر کامیون حامل موادغذایی و تجهیزات دو هفته زمان می روند که این روند امدادرسانی را کند می کند.

وی افزود: کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راهکارهای جهانی امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت صلیب سرخ، بررسی راهکارهای مناسب جهت آتش بس پایدار و ایجاد صندوق بین المللی اضطراری با حضور رؤسا و دبیران کل جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ هلال احمر کشورهای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا فردا برگزار می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: حضور نایب رییس صلیب سرخ جهانی در ایران نشان می دهد برای آنها نیز امداد رسانی به مردم غزه اهمیت دارد ولی توانشان به رژیم غاصب صهیونیستی نمی رسد.

کولیوند بیان داشت: تاکنون هماهنگی لازم را با فدراسیون و کمیته صلیب سرخ جهانی در مورد غزه داشته‌ایم و بیانیه‌های خوبی در این زمینه صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راهکارهای جهانی امدادرسانی فوری طراحی شده است.

پایان پیام/

 

کد خبر: # 1402103019062