رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ؛

کنترل شرایط با محدویت‌های نیم بند امکان ندارد

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خواستار تصمیم گیری درست ستاد کرونا در کنترل بحران پیک چهارم در کشور شد و گفت: با محدویت‌های نیم بند نمی توان شرایط را کنترل کرد.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از فارس ، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران در روز سه شنبه 17 فروردین درباره وضعیت بیمارستان‌های تهران به ویژه مسیح دانشوری گفت: بر اساس گفت‌وگویی که در برنامه سوم فروردین داشتیم پیک چهارم پیش بینی شد. از روز دوشنبه ۱۶ فروردین هم تهران قرمز شده است. بیمارستان‌ها در حال حاضر اشباع شده و بخش‌های جدید باز می شود که این هم محدود است و بعد از چند روز به بن بست می‌رسیم.

وی افزود: نکته مهم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از چرخه انداختن ویروس است. محدودیت‌ها باید زودتر اعمال شود تا موج جدید به پایان برسد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از افزایش آمار بستری ها و مراجعان به بخش اورژانس این بیمارستان خبر داد و گفت: خوشبختانه تعداد مرگ و میر چندان بالا نرفته است ولی بیماران بستری در بخش و آی سی یو زیاد شده است. تعداد مراجعان به 5 برابر اسفندماه رسیده است . ما بر اساس تخت های خالی بیماران را بستری می کنیم. به عنوان مثال دو روز گذشته با بازکردن بخش جدید 50 نفر بستری داشتیم ولی دیروز با کاهش تخت های خالی 15 نفر در بیمارستان ما بستری شدند.

طبرسی اظهارات دکتر حریرچی را مبنی بر آسانسوری شدن مبتلایان تایید کرد و گفت: به دلیل پر بودن تخت ها در بیمارستان ها برخی خانواده ها مجبورند عزیزان خود را در چند بیمارستان بستری کنند.

وی ورود ویروس های جهش یافته به کشور را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: ویروس دیده نمی شود و تردد آن قابل کنترل نیست. نکته مهم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جهت به حداقل رساندن شانس انتقال است. بسیاری از هموطنان در ایام نوروز به کشورهای توریستی سفر کرده اند و در حال برگشت هستند.

طبرسی تاکید کرد: هنوز گزارشی مبنی بر ویروس جهش یافته ایرانی وجود ندارد.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا با تایید پیشنهاد قرنطینه 10 روزه تهران توسط دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: به نظرم این پیشنهاد درست است. باید زمانی داشته باشیم تا بیماران کنونی را مدیریت کنیم. محدودیت ها باید شدید باشد؛ با محدویت های نیم بند نمی توان شرایط را کنترل کرد.

طبرسی افزود: باید در ستاد ملی جلسه ای برای کنترل درست اوضاع گذاشته شود. در صدور مجوز سفرهای نوروزی انگشت اتهام به سوی ستاد ملی کرونا است و باید تصمیم درستی اتخاذ کند.

وی با آرزوی سلامتی برای هموطنان گفت: افرادی که به مسافرت رفته و یا در جاهای پرخطر بوده اند؛ 7 تا 8 روز خود را قرنطینه کرده و از ماسک استفاده کنند. به دید و بازدید به ویژه با افراد سالمند نروند. متاسفانه تعداد زیادی از بیماران در دید و باز دید به بیماری مبتلا شده اند.

کد خبر: # 1400011911897