کمردرد غیراختصاصی و مکانیکال نیاز به جراحی ندارد

استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر کمردرد از نوع غیراختصاصی و مکانیکال باشد، نیاز به جراحی ندارد.

به گزارش صبای سلامت، سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به این پرسش که «کدام گروه از افراد دچار کمردرد نیاز به عمل جراحی دارند؟»، بیان داشت: اگر کمردرد از نوع غیراختصاصی و مکانیکال باشد، نیاز به جراحی ندارد؛ همچنین اگر کمردردها ناشی از بیماری‌های دیسکی ستون فقرات یا تنگی کانال ستون فقرات باشد یا مواردی باشد که ریشه‌های عصبی که از نخاع خارج می‌شود را تحت فشار قرار داده است در این افراد حدوداً 10 درصد بیماران به علت اختلالات دیسک و تنگی کانال نخاع نیاز به جراحی دارند.

وی خاطرنشان کرد: گروه اول افرادی هستند که کمردرد خیلی شدید داشته باشند و حداقل بیش از یک ماه طول کشیده و درمان‌های دیگر جواب نداده باشد و باعث ایجاد اختلال در زندگی فرد شده باشد.

این استاد طب فیزیکی و توانبخشی اضافه کرد: گروه دیگر افرادی هستند که به علت درگیری کانال نخاعی منجر به فلج و ناتوانی در انجام حرکات مچ پا یا زانو و ضعف در عضلات تحتانی شده باشد که این ضعف پیش‌رونده باشد.

رایگانی افزود: گروه سوم که نیازمند عمل جراحی در ناحیه کمر هستند افرادی هستند که کمردرد در آنها موجب اختلال و کنترل ادرار و مدفوع آنها شده باشد که این افراد باید به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1401030316756