رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور؛

کمبود پزشک در گناوه مشهود است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور صبح امروز چهارشنبه، چهارم بهمن ماه، با سفر به این استان در شهرستان گناوه حضور یافت.

عباس مسجدی در خصوص فعالیت پزشکی قانونی در شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: طی سال‌های اخیر ساختمانی مناسب و شایسته مردم عزیز این شهرستان برای پزشکی قانونی راه‌اندازی شده اما مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک در این شهرستان مشهود است.

وی تصریح کرد: همچنین پزشکی قانونی این شهرستان به دلیل مسافرپذیر بودن، مراجعات زیاد و دوری از مرکز استان نیازمند راه اندازی سالن تشریح و تأمین تجهیزات پزشکی قانونی است که این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مسجدی ادامه داد: خوشبختانه خیرین بزرگوار برای کمک به توسعه پزشکی قانونی گناوه ورود کرده و داوطلب شده و آماده همکاری هستند، در مقابل سازمان نیز نسبت به تجهیز هر چه بیشتر پزشکی قانونی این شهرستان اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: پزشکی قانونی به طور کلی با کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و نیروی متخصص در همه بخش ها و مراکز مواجه است و طی سال‌های اخیر مجوزهایی را از مراجع مربوط برای جذب نیرو اخذ کرده و به زودی آزمون دیگری را نیز برای جذب نیرو برگزار خواهد کرد.

هدف از سفرهای استانی اجرای مسئولیت های اجتماعی قوه قضاییه است

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین در خصوص اهمیت سفرهای استانی اظهار داشت: این سفرها با هدف اجرای مسئولیت‌های اجتماعی قوه قضاییه و تلاش برای ارائه خدمت مناسب توام با تکریم به مردم عزیز صورت می گیرد و خوشبختانه دستاوردهای قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در جریان سفرهای استانی مشکلات و کمبودهای استان احصا می‌شود، گفت: در این سفرها ضمن آگاهی از دستاوردهای دستگاه‌های قضایی و اجرایی کشور در استان‌ها، از مشکلات، کمبودها و نواقص آن‌ها نیز مطلع می‌شویم و مشکلات موجود را در سطح استان پیگیری و یا در صورت لزوم با انتقال به پایتخت پیگیری و مرتفع خواهیم کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه برنامه های این سفر همچنین از ساختمان در حال احداث زندان های شهرستان گناوه بازدید کرد و در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402110419105