رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی؛

کمبود بودجه نظام سلامت با وجود کمک سالانه هزاران میلیارد تومان خیرین

خیرین و سمن‌ها سالانه هزاران میلیارد تومان به نظام سلامت کمک می کنند ولی هزینه‌ها آنقدر زیاد است که هنوز کمبود بودجه داریم و باید با تصویب مصوباتی نظام سلامت را یاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت، حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در همایش نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی حوزه سلامت در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: با اینکه خیرین و سمن‌ها سالانه هزاران میلیارد تومان به نظام سلامت کمک می کنند ولی هزینه‌ها آنقدر زیاد است که هنوز کمبود بودجه داریم و باید با کمک چنین مصوباتی نظام سلامت را یاری کنیم.

وی اظهار داشت: می‌خواستیم درآمد حاصل از مالیات بر سیگار را افزایش داده و به بودجه بهداشت و درمان کشور الحاق کنیم ولی مخالفت‌ها مانع از این کار شد.

شهریاری ادامه داد: متاسفانه وزارت صمت و نماینده دولت در مجلس هم مخالفت کرده و اعلام کردند مصوبه مالیات بر سیگار موجب افزایش قاچاق می‌شود.

وی تصریح کرد: با زمزمه‌هایی که درباره حذف ارز ترجیحی می‌شنویم هزینه های نظام سلامت به ویژه در بخش‌هایی مثل درمان بیماران صعب‌العلاج با مشکل مواجه خواهد شد که باید با مصوباتی نظیر مالیات بر سیگار آن را جبران کنیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: پنج دوره در مجلس بوده‌ام و تاکنون به دلیل همین مخالفت‌ها و مقاومت ها نتوانسته‌ایم در جهت کاهش مصرف مواد دخانی با تصویب مصوباتی نظیر مالیات بر سیگار گام اساسی برداریم.

کد خبر: # 1400121516122