سازمان بهداشت جهانی ؛

کره شمالی تاکنون موردی از ابتلا به کرونا پیدا نکرده است

سازمان بهداشت جهانی در ضمن شیوع جهانی یک سویه مسری تر کروناویروس موسوم به سویه دلتا امروز (سه شنبه) اعلام کرد که کره شمالی بر روی حدود ۳۵ هزار نفر از مردمش تست کروناویروس انجام داده اما تاکنون موردی از ابتلا پیدا نکرده است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بر اساس گزارش هفتگی سازمان بهداشت جهانی درباره کووید ۱۹ ، در بازه زمانی ۲۵ ژوئن تا اول ژوئیه، ۷۱۸ نفر از مردم کره شمالی آزمایش مربوط به ابتلا به این ویروس را دادند. به این ترتیب مجموع تعداد شهروندان این کشور که تست کروناویروس را داده‌اند به ۳۲ هزار و ۵۱۲ تن رسید اما در هیچ یک از آنها مورد ابتلا یافت نشد.
این گزارش تصریح کرد، از میان ۷۱۸ شهروند این کشور که جدیدا تست کروناویروس دادند 127 تن علائمی را داشتند که بعداً مشخص شد علایم بیماری شبه آنفولانزا یا بیماری تنفسی حاد است.
کره شمالی ادعا کرده که یک کشور عاری از کروناویروس است اما در عین حال تدابیر نسبتاً سفت و سخت و سریعی را علیه همه گیری بیماری همچون اعمال کنترل های سفت و سخت مرزی از اوایل سال گذشته میلادی اعمال کرده است .
انتظار می رود که کره شمالی حدود دو میلیون دوز واکسن کروناویروس را از طریق برنامه توزیع جهانی این واکسن دریافت کند اما تاکنون این واکسن‌ها تحویل این کشور نشده‌اند.

خبرنگار : علی مدنی

کد خبر: # 1400042212780