واکنش وزارت بهداشت به شایعه پراکنی درباره آمار فوتی‌های کرونا

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در کمیته علمی کرونا دانشمندان متخصصیی حضور دارند که همه زوایای مربوط به واکسن و بیماری کرونا را بررسی می کنند و نتایج نظرات و مباحث علمی خود را توسط وزارت بهداشت در اختیار ستاد ملی کرونا قرار می دهند. لذا زیبنده است اظهار نظرها در این خصوص مبتنی بر دانش و تخصص افراد صورت گیرد.

به گزارش صبای سلامت، محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پی اظهار نظرهایی در خصوص عدم انتشار آمار دقیق فوتی ‌های کرونایی و علل مرگ و میرها ، تصریح کرد: در کمیته علمی کرونا دانشمندان متخصص حضور دارند که همه زوایای مربوط به واکسن و  بیماری کرونا را بررسی می کنند و نتایج نظرات و مباحث علمی خود را  توسط وزارت بهداشت در اختیار ستاد ملی کرونا قرار می دهند. لذا زیبنده است اظهار نظرها در این خصوص مبتنی بر دانش و تخصص افراد صورت گیرد.

محمد هاشمی اعلام کرد: مبرهن است قاطبه  افرادی که به دلیل کرونا بستری و فوت می کنند کسانی هستند که واکسیناسیون کرونا را دریافت یا کامل نکرده اند.

وی افزود: فوت بسیار اندکی  افرادی هم که واکسن زده‌اند به دلایل مختلف  از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و بیماری قلبی بوده است

هاشمی ادامه داد: در تمام مراجع جهانی ثابت شده که واکسیناسیون مهم‌ترین عامل پیشگیری از مرگ و میر کروناست لذا ما همواره به هم میهنان‌مان توصیه کرده‌ و می کنیم که  واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: علت اینکه علی رغم ابتلای بالا به سوی امیکرون میزان فوتی ها اندک بوده  صرفا واکسیناسیون  بالای جامعه هدف می باشد.

 هاشمی بیان داشت: در صد بسیار بالایی از هموطنان فهیم ما دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و در زمان معین دز سوم را تزریق می کنند و همین  موجب ایجاد حاشیه امن و بازگشت نشاط اجتماعی به کشور شده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: فرید مهدی پور

کد خبر: # 1401012016369