مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت بهداشت؛

هوا آلوده است در منزل بمانید

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ‏با توجه به آلودگی روزهای اخیر از مردم به خصوص سالمندان، بیماران قلبی و عروقی، تنفسی و کودکان در استان‌هایی که با پدیده گرد و غبار مواجه هستند، درخواست می‌شود ضمن رعایت بهداشت، حدالمقدور از منزل خارج نشوند.

به گزارش صبای سلامت، محمد هاشمی روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد: بخاطر آلودگی هوا درخواست می‌شود مردم در صورت اضطرار با استفاده از ماسک نسبت به انجام امور خود اقدام کنند.

مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد: امروز یکشنبه هوای سه کلانشهر ناسالم برای گروه های حساس، یک کلانشهر ناسالم برای همه گروه ها، یک شهر بسیار ناسالم، دو کلانشهر قابل قبول و یک کلانشهر در وضعیت خطرناک قرار دارد.

بر اساس گزارش مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای اصفهان، کرج و مشهد به ترتیب با شاخص های ۱۳۲، ۱۴۴ و ۱۰۵ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و تهران با شاخص ۱۵۵ ناسالم برای تمام گروه ها و اراک بسیار ناسالم است.

همچنین هوای کلانشهرهای شیراز و تبریز به ترتیب با شاخص های ۸۸ و ۶۶ و کلانشهر اهواز با شاخص ۳۹۶ در شرایط خطرناک قرار دارد.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه ای و خطرناک است.

به دلیل آلودگی هوا امروز یکشنبه همه پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و استثنایی استان تهران تعطیل شد.

اکنون شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۲۴ قرار دارد و برای گروه های حساس ناسالم است.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1401021816631