هر موتورسیکلت سه برابر خودروی سواری آلودگی دارد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: حدود ۴ میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران داریم که اغلب در سن فرسودگی هستند و هر موتورسیکلت سه برابر خودروی سواری آلودگی دارد.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از سرویس اجتماعی افق تهران، محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تردد ۴ میلیونی موتورسیکلت‌ها در پایتخت اظهار داشت: موتورسیکلت ها به تنهایی سه برابر و اگر دچار نقص باشد تا ۷ برابر هم از دیگر خودروها بیشتر آلایندگی ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما حدود ۴ میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران داریم که اغلب در سن فرسودگی هستند و هر موتورسیکلت سه برابر خودروی سواری آلودگی دارد این در حالی است که کشورهای توسعه یافته دنیا این سیستم از موتورسیکلت ها را استفاده نمی کنند و از موتورسیکلت های برقی و موتورهایی که آلودگی نداشته و خیلی محاسن دیگری دارند، استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: صنعت ما نیز باید به این سمت و سو بیاید ولی الان ۱۰ درصد اقدامات جهت برقی شدن و استفاده از موتورسیکلت های پاک در حال به جریان افتادن می باشد و هنوز ۹۰ درصد جای کار و اقدام دارد تا ناوگان موتورسیکلت نیز پاک و از حالت آلایندگی دربیاید.

حمیدی اذعان کرد: باید مکانیزم مرقوم به صرفه بودن خرید این موتورسیکلت های برقی و تبدیل به احسن شدن  فرایند واگذاری به شهروندان فراهم شود.

وی ‌ادامه داد: هر موتورسیکلت ۳ تا ۷ برابر بیشتر از دیگر خودروها آلودگی ایجاد می کند و ۶۵ درصد از سهم آلایندگی منابع متحرک هستند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان با بیان اینکه آلودگی هوا ارتباط خیلی نزدیکی با ترافیک دارد از سهم ۶۵ درصدی آلایندگی منابع متحرک مانند  تاکسی، سواری و وانت ها که عمدتا بنزینی هستند در آلایندگی هوای شهر تهران و سهم عمده موتورسیکلت ها در این خصوص خبر داد و یادآور شد: ۳۵ درصد از کل مجموع آلاینده های محیط زیست در بحث آلودگی هوا مربوط به منابع ساکن مانند خانه ها و کارخانجات است و ۶۵ درصد یا به نوعی تا ۸۰ درصد آلودگی مربوط به منابع متحرک و وسایل نقلیه متحرک مانند موتورسیکلت و سواری‌ها و کامیون ها است که در سطح شهر در حال ترددند.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1400092414745