ناهماهنگی و بی‌توجهی فعالیت بانوان در شهرداری

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت بانوان دارای فرزند تا کلاس اول می‌توانند از دورکاری بهره‌مند شوند ولی در شهرداری این سیاست یک بام و دو هوا اجرا شده‌است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از افق تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدسلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار داشت:‌ امیدواریم بتوانیم در مسیر زندگی راه شهدا را ادامه دهیم.

وی در ادامه به موضوع ناهماهنگی و بی‌توجهی به فعالیت بانوان در شهرداری اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه دولت بانوان دارای فرزند تا کلاس اول می‌توانند از دورکاری بهره‌مند شوند ولی در شهرداری این سیاست یک بام و دو هوا اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اعتقادی به این مصوبه دولت ندارند و شرکت‌ها و سازمان‌ها راه خودشان را به صورت سلیقه‌ای رفته‌اند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: از لطف‌الله فروزنده معاون شهردار خواستاریم به جد این موضوع را پیگیری کنند و سلیقه‌ای عمل نشود.

وی به بازدید اخیر خود از کارخانه‌سازی واگن‌سازی تهران اشاره کرد و ادامه داد:‌ برای بررسی آمادگی این کارخانه و مبحث قطار ملی بازدیدی از کارخانه واگن‌سازی داشتم اما در زمان بازدید متوجه شدم کارگران حقوق‌شان علیرغم اینکه چند روز از ماه گذشته پرداخت نشده است و این مرام تأثیر کرد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:‌ اگر هماهنگی و نظارت بین‌بخشی بیشتر شود تاکنون بیش از هزار واگن تولید داخل در این کارخانه ساخته شده است و نباید کارگران برای حداقل حقوق‌شان دچار مشکل باشند آن هم در این وضعیت اقتصادی و تورم لذا این موضوع لازم است هر چه سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

تشکری‌هاشمی در پایان درباره وضعیت قرارداد ایثارگران در شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران یادآور شد: باید بر اساس مصوبه مجلس این عزیزان مراحل تبدیل وضعیت آنها صورت گیرد نمی‌گوییم حتما کارمند رسمی شهرداری شوند ولی می‌توان قرارداد موقت آنها را تغییر و وضعیت‌شان را به نیروی دائمی تبدیل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1400101215069