مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت؛

مهندسی مشاغل و ساختار اداری در وزارت بهداشت اصلاح می‌شود

مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت از اصلاح مهندسی مشاغل و ساختار اداری در وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش صبای سلامت، به نقل از وبدا، احمد جوانمرد در نشست با مدیر کل امور مجلس وزارت بهداشت تأکید کرد: در تلاش هستیم طبق قانون و مقررات، مهندسی مشاغل و ساختار اداری را در وزارت بهداشت اصلاح کنیم.

احمد جوانمرد مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت چهارچوب اداری و مهندسی مشاغل در مجموعه وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به این‌ که حدود ۲۳۰ هزار پست بلاتصدی در وزارت بهداشت وجود دارد، باید ترتیبی اتخاذ شود که با پست‌های مذکور ساماندهی نیروی انسانی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون چهارچوب سازمانی و مهندسی مشاغل بازنگری نشده است و با توجه به این‌که لازمه یک سازمان قوی و چابک، اصلاح فرایندهای معیوب آن است، در تلاش هستیم که در یک بازه زمانی مشخص و با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در حوزه تحول اداری وزارت بهداشت، چهارچوب‌های سازمانی و مهندسی مشاغل را در کل مجموعه وزارت بهداشت اصلاح کنیم.
مدیر مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان این‌ که پس از مصوبه وزارت بهداشت در خصوص اصلاح ساختار سازمانی، نیازمند تأییدیه سازمان اداری و استخدامی نیز هستیم گفت: با توجه به لزوم تغییرات ویژه در ساختار سازمانی و مهندسی مشاغل وزارت بهداشت، در راستای قوانین و مقررات از سازمان اداری و استخدامی انتظار می‌رود ما را در این موضوع یاری کند تا طبق دستور مقام عالی وزارت چابک سازی را در سیستم وزارت بهداشت نهادینه کنیم.
وی در پایان گفت: حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو رکن اساسی آموزش عالی علوم پزشکی و مهم‌تر از آن سلامت را در کشور مدیریت می‌کند که بعد از انقلاب اسلامی، از مهم‌ترین و افتخارآمیزترین ارکان در کشور محسوب می‌شود و باید به این حوزه توجه ویژه‌ای داشت.
در این دیدار منوچهر جمالی سوسفی بابیان این‌ که حوزه امور مجلس در وزارت بهداشت باید تقویت شود، اظهار داشت: تعاملات بسیار خوبی را با مجلس و نمایندگان محترم شورای اسلامی داشته‌ایم و دیدگاه مجلس به حوزه سلامت همیشه مثبت و کارشناسانه بوده است.
وی ادامه داد: ساختار اداری و چارت سازمانی حوزه امور مجلس وزارت بهداشت نیازمند اصلاح و بازنگری است تا بتوان باکیفیت بیشتر و در راستای تقویت سیاست‌های وزارت بهداشت گام برداشت.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1401012416449