مهم‌ترین هدف «ایران‌هلث» توسعه فناوری‌های حوزه سلامت

رئیس پارک فناوری پردیس از برنامه ریزی این مجموعه برای برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) از ۲۹ اردیبهشت تا اول خردادماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش صبای سلامت، در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) ، این نمایشگاه را که به همت پارک فناوری پردیس برگزار می شود، فرصتی مناسب برای شرک های فعال و توانمند داخلی و بین المللی برای ارائه جدیدترین دستاوردها و محصولات نوآورانه دانست.

وی توسعه فناوری‌های حوزه سلامت در کشور، افزایش قدرت رقابت شرکت های دانش‌بنیان و فناور ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی، توسعه صادرات شرکت های دانش‌بنیان و فناور حوزه سلامت، تشکیل کنسرسیوم‌های داخلی و خارجی فناورانه برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی، شبکه‌سازی و اشتراک گذاری تجربیات توسعه فناوری حوزه سلامت تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه حوزه سلامت کشور و همچنین جذب شرکت های فناور خارجی حوزه سلامت برای سرمایه‌گذاری در کشور را از مهم ترین اهداف برگزاری نمایشگاه ایران هلث عنوان کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس یادآور شد: بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خردادماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

صفاری نیا در ادامه به زیرگروه های تخصصی بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث اشاره کرد و سیستم های هدایت مرکزی مراکز درمانی، مهندسی پزشکی، داروهای اورژانسی، داروسازی، تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات چشم پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، لوازم و تجهیزات ارتوپد، داروهای تنفسی، بیهوشی، وسایل مراقبت در منزل، تشخیص، تجهیزات هوشمند، امداد پزشکی، مسواک های هوشمند، درمان از راه دور، فیزیوتراپی و ارتوپدی، تجهیزات پزشکی اطفال، تجهیزات جراحی و اورژانس، سونوگرافی و آندوسکوپی، اپلیکیشن های پزشکی، فناوری و تجهیزات مدیریت بیماری ها، تجهیزات الکتریکی، کالاهای مصرفی و محصولات زیبایی و جراحی پلاستیک را از آن جمله نام برد.

وی با بیان اینکه طبق مجوز صادر شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، برگزاری نمایشگاه ایران هلث طی سال های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ بر عهده پارک فناوری پردیس است، حضور حداکثری شرکت‌های حوزه سلامت، توجه به تبادل فناوری در مقابل واردات و توجه جدی‌ به دانش‌بنیان‌ها را از جمله برنامه های ویژه نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ عنوان کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه حوزه سلامت را یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور و برخوردار از عمق علمی و سهم بازار داخل و جهانی دانست که به دنبال آن بسیاری از مجموعه های دانش بنیان و فناور در کشور شکل گرفته است.

صفاری نیا با یادآوری اینکه پارک فناوری پردیس نخستین پارک تخصصی حوزه سلامت در کشور است، استقرار ۱۰۰ شرکت فناور فعال در این زمینه در مجموعه علم و فناوری پردیس که تعدادی از آنها دارای شرکا و سهامداران خارجی هستند را دلیل این ادعا دانست.

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت و فناوری اطلاعات دو حوزه اصلی و اولویت دار در این پارک است، شروع فعالیت پارک فناوری پردیس از دهه ۹۰  با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در این راستا بیان کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری نمایشگاه ایران هلث با بیان اینکه در دو حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تعداد مناسبی شرکت های دانش‌بنیان و فناور فعال شده است، نقش دانشگاه ها و مراکز علمی کشور را  در تولید علم در این حوزه ها در سطح جهانی بسیار مهم و اثربخش خواند.

صفاری نیا در ادامه از عزم پارک فناوری پردیس برای در اختیار قرار دادن بازار داخلی برای محصولات نوآورانه حوزه سلامت با مشارکت حداکثری بخش های خصوصی و دولتی خبر داد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خردادماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

نمایشگاه ایران هلث به عنوان دومین رویداد بزرگ در حوزه تجهیزات و خدمات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی در منطقه که سالانه تعداد زیادی از شرکت های توانمند در آن حضور دارند، فرصتی مغتنم برای شرکت های فعال داخلی و بین المللی است.

در این صنعت، دستاوردها و محصولات آنها در معرض بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده متخصص و دست اندرکاران این صنعت قرار می گیرد و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازار و جهت گیری این رشد، صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری های آتی آن را هدایت می کند.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402120919209