معلمان باید برای آموزش تغییرات اقلیمی به خوبی آماده باشند، به این معنی که درک قوی از علم داشته باشند و بتوانند به طیف وسیعی از کنجکاویهای دانشآموزی رسیدگی کنند.
به گزارش صبای سلامت، به نقل از ویفروم، تقریبا هر روز تصاویر نگرانکنندهای از آتشسوزیهای جنگلی، سیل یا بحران انقراض جمعی را میبینیم.
تغییر اقلیم را میتوان در موضوعات مختلفی ازجمله علوم، مطالعات اجتماعی و هنرهای انگلیسی زبان تدریس کرد. مواردی از راهبردهای آموزشی مؤثر مانند استفاده از فعالیتهای عملی، تعامل با سخنرانان مهمان و انجام طرحهای تحقیقاتی دانشآموزان وجود دارد که میتوان از آنها برای آموزش تغییرات آب وهوایی استفاده کرد.
آموزش برای نیروی کار مورد نیاز در حال حاضر و برای جوانانی که با واقعیتهای شتابدهنده تغییرات آب وهوایی مواجه خواهند شد، بسیار مهم است.
محققان استرالیایی تحقیقی را در مورد آموزش تغییرات آبوهوا در مدارس سراسر جهان انجام دادند و این تحقیق تأثیرات عاطفی و روانی یادگیری در مورد تغییرات آب وهوا، برنامه درسی مدرسه و آموزش معلمان را مورد بررسی قرار داده است.
کودکان نیز مانند سایرین نگران تغییرات آبوهوایی شدند. بسیاری از کودکان و نوجوانان به دلیل آگاهی روزافزون از تغییرات اقلیمی دچار استرس و اضطراب هستند.
تعداد بسیاری از تحقیقات رویکردهایی برای آموزش و یادگیری در مورد تغییرات آب و هوایی است که به درک دانشآموزان در این زمینه پیچیده میپردازد و آنها را با اقدامات مثبت درگیر میکند.
دانشآموزان برای درک نگرشها، انگیزهها و فناوریهایی که تغییرات آب و هوایی را مورد توجه قرار میدهند، به دریافت آموزشهای ظریف نیاز دارند. آنها به دانش همچنین قصد و مهارتی نیاز دارند تا آن دانش را صادقانه و مسئولانه به کار گیرند.
ما به معلمانی نیاز داریم که تدریس خود را تطبیق دهند و فوریت در حال حاضر در توسعه اعتماد به نفس، دانش و پشتیبانی آنها برای انجام این کار است.
نتایج بررسی نشان داد که معلمان در سراسر جهان همیشه دانش و آموزش لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوا در کلاسهای درس خود را ندارند به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که معلمان علوم ایالاتمتحده درک کافی از علم آب و هوا ندارند.
انتهای پیام/