مشکلات اورژانس تهران در پایگاه های مترو و فرودگاه امام(ره)

سرپرست مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در مترو برای اورژانس جانمایی نشده است، گفت: در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز نیاز به جایگاه مناسب برای تکنسین های اورژانس داریم.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت ، دکتر یحیی صالح طبری در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، درباره استقرار نیروهای اورژانس در مترو اظهار کرد: در دو ایستگاه متروی تهران دو پایگاه داریم که یکی امام خمینی(ره) و دیگری صادقیه است.

وی ادامه داد: برای کار کردن در مترو و احداث پایگاه شرایطی باید لحاظ شود. اگر به ما جایگاه مناسب داده شود قطعا در مترو پایگاه خواهیم داشت چرا که به صورت روزانه جمعیت بسیار زیادی با مترو تردد می کنند.

دکتر صالح طبری گفت: در مترو علاوه بر یک آمبولانس، نفر مستقر داریم، یعنی ممکن است آمبولانس به عملیات اعزام شود اما نیروی اورژانس در پایگاه حضور دارد تا در صورتی که فردی نیاز به مشکل داشت به او امدادرسانی شود. این امدادرسانی‌ها در دو ایستگاه صادقیه و امام خمینی اجرا می شود.

سرپرست اورژانس تهران اظهار کرد: در بعضی از ایستگاه های مترو نیز موتورآمبولانس مستقر کردیم اما مشکل ما این است که فضای فیزیکی نداریم. بخشی از مشکلات البته مربوط به نیروی انسانی است.

دکتر صالح طبری در خصوص جانمایی در مترو برای اورژانس اظهارکرد: جانمایی برای اورژانس انجام نشده است و در برخی ایستگاه‌ها جایی را به ما دادند که فقط در آن مستقر شویم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای اورژانس فرودگاه امام خمینی در زیر زمین کار می‌کنند، گفت: برخی پایگاه‌های اورژانس را داریم که در زیرزمین است و حتی پنجره ندارد. پایگاه اورژانسی هم داریم که سرویس بهداشتی ندارد. یعنی اگر تکنسینی نیاز به رفتن به سرویس بهداشتی داشت باید از سرویس بهداشتی عمومی استفاده کند.

وی با بیان اینکه اورژانس تهران با فرودگاه امام خمینی تفاهم نامه دارد، گفت: در فرودگاه امام خمینی نیاز به جایگاه مناسب برای تکنسین های اورژانس داریم. شما خودتان در خانه ای زندگی می کنید که پنجره و سرویس بهداشتی ندارد؟ پایگاه‌های اورژانس به نوعی خانه تکنسین‌هاست.

دکتر طبری با بیان اینکه پایگاه اورژانس فرودگاه امام خمینی با مشکلات امکانات و فضای فیزیکی رو به رو است گفت: اگر بخواهیم به آمبولانس دسترسی داشته باشیم باید پنجاه پله بالا برویم. از زمانی که بنده به اورژانس تهران آمدم تمام پایگاه ها را سر زده ام. بنده به عنوان سرپرست اورژانس تهران اعتقاد دارم باید دست به دست یکدیگر دهیم و خدمات متقابلی را ارائه دهیم تا بتوانیم مشکلات هر بخشی را حل کنیم.

کد خبر: # 1400091614616