رییس سازمان نظام روان‌شناسی ؛

مشاوره ازدواج باید در بستر فرهنگ دینی و ملی ارائه شود

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: مشاوره ازدواج و خانواده باید در بستر فرهنگ دینی و ملی ما ارائه شود و چنانچه کسی با نام روان‌شناس و مشاور در غیراز این عرصه مشاوره ارایه دهد، او روان‌شناس و مشاور دارای مجوز نیست، بلکه «روان‌شناس‌نما» است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره،  محمد حاتمی افزود: دو سال گذشته در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تحولات زیادی انجام شده از جمله حرکت و تعاملات گسترده با حوزه‌های علمیه و نهادها و سازمان‌ها برای بومی‌سازی رشته که امروز موجب افتخاراست و جهت‌گیری سازمان درچارچوب فرهنگ دینی و اسلامی است.

به گفته وی، عده‌ای انگشت‌شمار غرب‌گرا از این بابت عقده کرده‌اند و ناراحت شده و با هدایت هسته لائیک به طرح مسائل پوچ و بی‌اساس و نبش قبر کردن مسائل گذشته می‌پردازند تا جلوی حرکت ارزشی و تخصصی سازمان را بگیرند.

وی توضیح داد: متخلفین از یک طرف و غرب‌گراها از طرف دیگر با همراهی بعضی افراد بی‌بصیرت خانه دوم روان‌شناسان و مشاوران را بی‌اعتبار می‌کنند و اعضای سازمان، خانه دوم خود را دوست دارند و از آن حمایت می‌کنند و از وضعیت فعلی هم رضایت دارند.

حاتمی اضافه کرد:سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و پروانه تخصصی این سازمان، هویت روان‌شناسان و مشاوران است و عده‌ای هدفمند هویت سازمان را هدف قرار داده‌اند تا به اهداف شخصی خود دستیابند.

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: شهیدان جان خود را برای این ارزش‌ها فدا کرده‌اند و این سازمان تلاش می کند تا از اهداف و اندیشه‌های آنان صیانت کند و بر این راه چشم امید به افراد لائیک و غرب‌گرا نبسته‌ایم، بلکه با پشتوانه ۳۴ هزار نفرعضو و ۳۰۰ هزار نفردانشجو در چارچوب اهداف مربوطه فعالیت می کنیم.

حاتمی گفت: دو سال گذشته سازمان فعالیت خود را شفاف‌سازی کرده و اصلاحات در آن انجام شده و با شتابی بیشتر برای رسیدن به اهداف و اشتغال آفرینی برای جوانان روان‌شناس و مشاور اقدام می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول روان‌شناسی و مشاوره در حال تدوین است و با مشارکت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان توانمندسازی کلیه روان‌شناسان و مشاوران در بستر فرهنگ اسلامی – ایرانی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و تلاش زیادی می شود تا با همراهی نمایندگان مجلس، مشاوره ازدواج را اجباری کنیم.

حاتمی درخواست کرد: همه روان‌شناسان و مشاوران متحد و یکپارچه با وحدت، برای  رسیدن به سازمان آرمانی خود، تلاش کنند و به زمزمه‌های نا اهلان نیز بی توجه باشند.

کد خبر: # 1499110211111