بحران کم آبی در زمستان ؛

مردم قلی آبادگرگان وضعیت مطلوب بهداشتی ندارند

این ها را گفتیم تا مسئولانی که خود را خادم مردم می دانند و امروز بیش از دو سال است که از کم آبی در این روستا می گذرد اما هنوز گذرشان برای رفع مشکلات مردم به این روستا نخورده است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از بازار کسب کار آنلاین ، قلی آباد روستای در ۴ کیلومتری روستای نوده ملک جاده قدیمی واقع شده است از شمال به روستای چنار قشلاق از جنوب به روستای قرق از مشرق به روستای تیمور آباد و از مغرب به روستای حسین آباد محدود بوده و در ۵۵ دقیقه و ۳۶ درجه عرض جغرافیای و ۳۹ دقیقه و ۵۴ درجه طول جغرافیایی می باشد و از سطح دریا ۷۰ متر بالاتر است .

تقریبا دو سال از نخستین گزارشی که در مورد مشکلات کم آبی این روستا نوشته شد می گذرد اما هنوز مسوولی خود را پاسخگوی این مردم نمی داند.

در این دو سال بهانه های مختلف از جمله خرابی چاه و دیگر مسائل شنیده ایم اما آنچه که مسلم است این است که هنوز اقدام در خور شاءن مردم این روستا صورت نگرفته است و گرنه نباید در این فصل از سال شاهد آبرسانی با تانکر برای مردمان این منطقه باشیم.

مردم روستا از وضعیت خراب خیابان های گل آلود روستا که برای تردد باید با چکمه در آن رفت و آمد نمود، نبود آب مایه حیاتی که زندگی بشر به آن بستگی دارد و رسیدگی نشدن به مشکلات مردم گله فراوان دارند.

مردمان انقلابی و شهید پرور روستای قلی آباد که سال های سال نشان داده اند که همواره برای همراهی مسوولان پا در رکاب بوده و هستند و امروز مردم همین روستا که تعداد این گونه روستاها در سطح شهرستان و استان و کشور کم نبوده انتظار دارند که مسوولان مشکلات آنها را فراتر از زمان انتخابات ببینند و تنها در آستانه انتخابات راهی این روستا و روستاهای دیگر نشوند.

کاش کاروان خدمتی که نمایندگان مجلس گرگان با حضور مسوولان برای رفع مشکلات مردم به روستاها می رفتند گذرشان نیز به این منطقه بخورد! آقای فرماندار، نمایندگان محترم مجلس!! مردم قلی آباد در این شرایط کرونایی به دلیل نبود آب شرب مناسب در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

حاج قنبر یکی از اهالی این روستا می گوید: انقدر که مشکلات کم آبی در روستا در این چند سال وجود داشته و در طول سال ما یا شاهد قعطی آب و یا شاهد این هستیم که آب گل آلوده از لوله های شیر بیرون می آید اگر مسوولان چند روز در این روستا زندگی می کردند و از حال و روز مردم با خبر می شدند مشکل این مردم حل شده بود.

خانم عسگری مغازه دار و ساکن این روستا از نامناسب بودن وضعیت بهداشتی مردم در این شرایط می گوید او ادامه می دهد، وقتی شیر آب را باز می کنیم جای آب گل تحویل می گیریم، روزها باید چشم به راه باشیم تا تانکر آبی مسیرش کوچه ما باشد و بتوانیم آب بگیریم اما شما خود را جای ما بگذارید با یک یا دو دبه آب مگر می توان زندگی کرد آن هم در شرایط کنونی ، بچه های ما همه سرما خورده اند و وضعیت خیلی نامناسبی داریم.

یکی دیگر از اهالی این روستا وضع بد خیابان های قلی آباد را از دیگر مشکلات مردم می داند و می گوید عده ای از مردم عقب نشینی نکرده اند اما گناه دیگران چیست که باید پاسوز شویم در شرایط کنونی نمی توانیم در خیابان ها تردد کنیم و با کوچکترین ریزش باران رفت و آمد با مشکل مواجه شده است که باید یا از چکمه یا وسیله نقلیه استفاده کرد.

بیش از ده روز است که بار دیگر آب شرب این روستا قطع شده و در این میان همچنان کسی پاسخگوی مردم نبوده، در این شرایط که مسوولان در کنار مردم دست به دست هم داده و به فکر ایجاد محدودیت برای جلوگیری و مقابله با شیوع کرونا هستند کم آبی و نبود بهداشت در این منطقه خود عاملی برای شیوع کرونا در شهرستان گرگان خواهد بود بنابراین می طلبد که قبل از اینکه خیلی دیر شود به داد این مردم برسید.

قرار بود در پایان برنامه پنجم توسعه میزان بهره مندی روستاییان از آب شرب از ۷۵ درصد به ۹۲ درصد افزایش پیدا کند در حالیکه این اتفاق رخ نداده است. این برنامه ریزی ها در حالی صورت گرفته که حدود ۲۸ درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند اما در گلستان بیش از ۴۷ درصد جمعیت را شامل می شوند.

اما امروز که برنامه ششم توسعه رو به پایان است، نه تنها این مسئله محقق نشده بلکه شاهد این مسئله هستیم بسیاری از روستاها همچون قلی آباد که از آب شرب و لوله کشی بهره مند بوده اند امروز در این روزهای سرد پاییزی و زمستانی با کمبود و یا بهتر بگویم نبود آب مواجه هستند.

نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

چند خطی رو می توان در بی مسئولیتی برخی افراد دانست چرا که هر زمان نیاز به این مردم همیشه در صحنه دارند جلویشان خم و راست می شوند انگار که این مردم اربابانشان هستند اما به محض گذر از زمان انتخابات فراموش می کنند چه بودند و چه هستند.

مردمی که از همان روزهای ابتدایی انقلاب پا به پای هم در کوچه پس کوچه های شهر و روستا با نیروهای کارد شاهنشاهی رودررو ایستاده و زیر شکنجه های که قطعا خیلی ها در مقابل آن دوام نیاورده و لبیک شهادت را گفته و به جمع همرزمان خود ملحق شده اند.

مردمی که بعد از انقلاب به امید روزی که سایه تمام مشکلات از سرشان برداشته شود به ناخواسته مجبور به قبول جنگی ناخواسته شدند جنگی که هشت سال مملکت را به خود درگیر کرد و بهترین جوانان این مرز و بوم را از بین ما گرفت.
جوانانی همچون شهیدان باکری، همت، جهان آرا، دوران، بابایی،باقری، شیرودی و کشوری و خیلی های دیگر که با لبیک به فرمان مولای خود و برای دفاع از خاک و آب این سرزمین اسلحه گرفتند تا وجبی از این خاک که برایش خونها ریخته شد.

به دست دوشمنان نیافتد دشمنانی که تا کنون از هیچگونه اقدامی برای براندازی این کشور روی گردان نبودند و دست به هر کاری می زنند تا بتوانند پایه های این انقلاب را که در حال حاضر درختی جوان شده است بخشکانند.

و در این بین افرادی نیز در داخل بوده اند که آب در آسیاب دوشمن ریخته تا بتوانند سهمی را برای خود بردارند فارغ از اینکه این کشور، کشور شهیدان است شهیدانی که از جان وخون مال فرزند و خانواده خود گذشته اند که سرزمین مادری شان دیگر به دست بیگانگان برای غارت منابع اش نیفتد تا فرزندانشان در آرامش زندگی کنند.
و حال نبوت مسئولین است که نماینده و وکیل همین مردم هستند تا برای شان رفاه و آسایش را محیا کنند مردمی که همیشه و همه جا پا به میدان بوده اند .

مسئولین باید بدانند که مردم فقط در زمان انتخابات نیست که باید بدانبالشان باشند و باید همچون مولا علی باشند که اگر دیدند مستمندی نیازمند و شب را گرسنه سر بربالین میگذارد تا روفع نیاز او خوابش نبرد نه اینکه خودوریش بنز باشد منزل ش در بهترین نقطه شهر بدور از اینکه موکلینش کجا و چگونه در حال گذران زندگی هستند.

بنابراین در این شرایط کرونایی که نیاز است مردم بهداشت را رعایت کنند می طلبد که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و مدیریت بهداشت استان دست در دست یکدیگر داده و همراه همین مردم مشکلی که قطعا با کمترین هزینه می شود آن را بر طرف نمود رفع کنند.
همانگونه که در ستاد ملی کرونا بارها به آن برای جلوگیری و مقابله با کرونا تاکید می شود شستشوی مکرر دست ها و استحمام است این در حال است که بسیاری از روستاها در نزدیکی مرکز استان قرار دارند اما از کوچکترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند و این می شود که در فصل سرما بیماران به سمت مراکز درمانی سرازیر میشود.

نویسنده : هنگامه خاندوزی
منبع خبر : بازار کسب کار آنلاین

کد خبر: # 1499092610752