سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از افزایش اومیکرون پس از ایام نوروز پیشگیری کنند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: شاید بسیاری از افرادی که الان در تخت های ویژه بستری اند یا روزانه فوت می کنند، بیماری کرونا را جدی نگرفتند.

عباس شیراوژن افزود: ممکن است پس از تعطیلات نوروزی با توجه به افزایش جا به جایی ها به دلیل مسافرت و دید و بازدیدها کرونا دوباره اوج بگیرد به همین دلیل از مردم می خواهیم شیوه نا مه های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند.

وی اظهار داشت: توصیه می شود در محیط های بسته و تجمعات با دقت بیشتری فاصله گذاری را رعایت کنند و استفاده از ماسک بصورت حداکثری ضروری است.

شیراوژن ادامه داد: از مردم می خواهیم در مکان‌هایی که تهویه مناسب و گردش آزاد هوا دارد، حضور یابند و  واکسیناسیون خود را کامل و نوبت سوم را تزریق و دیگران را هم به تزریق واکسن تشویق کنند. در اینصورت امید است که احتمال ابتلاء به بیماری سخت و شدید بسیار کمتر خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد:در صورت داشتن علائم بیماری های تنفسی از دیگران و اطرافیان فاصله بگیرید و اگر مشاهده کردید برخی از هموطنان از رعایت های شیوه نامه های بهداشتی خسته شده اند، شما خسته نشوید و آنها را هم به صبوری در برابر مشکلات و سختی‌های رعایت کردن ها سفارش کنید.

شیراوژن خاطرنشان کرد: ممکن است اومیکرون برای شما کمی شدید تر از یک سرماخوردگی باشد ولی ممکن است در صورت عدم رعایت و انتقال به دیگران در یک فرد سالخورده یا دارای بیماری زمینه ای یا واکسن نزده به بدحالی و تنفس با دستگاه یا حتی فوت منجر شود.

شیراوژن اظهار داشت:امیدوارم که مردم ما این زحمت ناچیز را تحمل کنند و با تزریق واکسن، ایمنی لازم را برای خود و جامعه تامین کنند.

گفتنی است تا کنون ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۴۵ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۷۲ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۲۱ دُز رسید.

روز گذشته ۹۰ هزار و ۴۷۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

کد خبر: # 1401010816300