در سالروز عملیات رمضان ؛

مراسم تجلیل از خانواده های شهدای افغان فاطمیون در قلعه نوی شهرری برگزار گردید

همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و در سالروز بزرگداشت عملیات رمضان مراسم تقدیر و تجلیل خانواده های معزز شهدای افغان مدافع حرم فاطمیون در قلعه نو شهرری بعمل آمد .

به گزارش خبرنگار صبای سلامت ، در این مراسم تنی چند از مسئولین منطقه ، امام جماعت و فرمانده بسیج مسجد اعظم مسئول فاطمیون بخش قلعه نو ، نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران ، نماینده سردار سرلشگر دکتر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین ، نماینده اداره کل ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح ، نماینده سند راهبردی رزمندگان اسلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، نماینده انجمن دوستی ایران و افغانستان حضور داشتند .

طی این برنامه ، الواح تقدیر و تشکر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار استان تهران به انضمام هدایا ، کمک مومنانه و اقلام ویژه ماه مبارک رمضان تقدیم تعدادی از خانواده های افغان معزز شهدای مدافع حرم فاطمیون گردید .

دکتر داود غیاثی راد طی سخنانی با اشاره به ویژگی های شهدای مدافع حرم ، اشتیاق در دفاع از حریم آل الله و شهادت مظلومانه آنان در جغرافیای خارج از مرزهای سرزمینی را از خصوصیات برجسته این شهدا نام برد .

دکتر غیاثی راد با اشاره به سالگرد عملیات رمضان در سال 61 شمسی در منطقه عمومی فکه یاد و خاطره شهدای این عملیات را نیز گرامی داشت .

غیاثی راد گفت : رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان مدافع حرم با هجوم به فوج لشگر دشمن حاضر شدند شجاعانه کتاب ننگین کفر و نفاق را تکه تکه کنند و در این راه بدنشان پاره پاره شود ولی امام ، دین و مکتب شان محفوظ بماند . داود غیاثی راد با اشاره به عظمت جهان مرد و مبارز بزرگ عرصه بین الملل سردار سرلشگر قاسم سلیمانی ایشان را فرماندهی نستوه و خستگی ناپذیر در عرصه و میدان مقابله با استکبار جهانی نامید .

در ادامه امام جمعه قلعه نو حجت الاسلام بهرامی ضمن ایراد بیاناتی در ضرورت برگزاری چنین مراسمی از همه دست اندر کاران برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد .

حجت الاسلام بهرامی در خاتمه سخنانش خواستار توجه مسئولین بویژه وزارت کشور ، اداره ثبت احوال و ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در رفع مشکل خانواده های معزز شهدای مدافع حرم افغان و صدور شناسنامه برای آنان گردید .

گفتنی است وزارت کشور علی رغم قول مساعدت جهت رفع این مشکل تاکنون اقدام عملی در این خصوص انجام نداده است که این امر موجب مشکلاتی در امر تحصیل و سایر امور فرزندان این شهدا گردیده است .

در خاتمه مراسم حاضرین با حضور در مزار شهدای قلعه نو با ذکر خاطراتی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند .

سردبیر : سید کاوه خاتمی

خبرنگار : فرید مهدی پور

کد خبر: # 1400020912123