فشار خون و دیابت ۵۴ میلیون ایرانی پایش می‌شود

مدیرکل بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت از اجرای پویش ملی سلامت از 20 آبان الی 15 دی ماه 1402 خبر داد.

به گزارش صبای سلامت، کوروش اعتماد مدیر کل بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت درخصوص اجرایش پویش ملی سلامت از 20 آبان الی 15 دی ماه 1402 گفت: پویش از چند جنبه اهمیت دارد، بیماری‌های فشار خون و دیابت جزو رتبه‌های بالایی هستند که به سلامت آسیب می‌رسانند و باتوجه به اینکه این دو بیماری درمان قطعی ندارند شناسایی به موقع و درمان آنها اهمیت دارد.

وی ادامه داد: به دو بعد پویش باید توجه بیشتری شود و این پویش قرار نیست ۱۵ دی خاتمه پیدا کند و هدف آن افزایش اتصال مردم به حوزه سلامت است و نتیجه آن باعث می‌شود مردم علاوه بر خدمات پرفشاری خون و دیابت از سایر خدمات سلامت بهره‌مند شوند. این موضوع باعث می‌شود شاخص پرونده الکترونیکی ارتقا پیدا کند.

اعتماد تاکید کرد: توجه به این پویش دستاوردی بزرگ برای دولت است و این موضوع وظیفه‌ای برای طولانی مدت برای ما مشخص کرده است. این پویش براساس برنامه توسعه هفتم اجرا خواهد شد و ما نیز باید پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این پویش جمعیت بالای ۴۰ سال آزمایش دیابت خواهند شد و فشارخون آنها نیز کنترل خواهد شد. در این طرح جمعیت ۱۸ تا ۴۰ سال براساس پرسشنامه پایش سلامت می‌شوند تا افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند مطلع شوند.

اعتماد گفت: برای ۵۴ میلیون از جمعیت کشور این طرح اجرا می‌شود و امیدواریم بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و هماهنگی انجام شده شاخص پوشش بیماریابی را افزایش دهیم. براساس این طرح پوشش خدمات دارویی نیز افزایش خواهد یافت که پس از اجرا اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402082018649