غول چراغ جادو در دستان ماسک

سیدکاوه خاتمی
صبای سلامت-  «پول،خوشبختی نمیاره» این عبارت از آن دست جملاتی است که علاوه بر اینکه بارها و بارها توسط افراد مختلف نقل شده، مخالفان و موافقان سرسخت زیادی هم دارد. برخی از افراد، نگاه مادی به دنیا را سخت تقبیح می کنند و برخی دیگر هم می گویند: ترجیح می دهم یک پولدار بدبخت باشم تا یک فقیر بیچاره! با وجود اختلاف نظر درباره ثروت، اما می توان گفت، اجماع کلی درباره موفقیت و حس خارق العاده کسب آن در زندگی، وجود دارد. به همین دلیل دوست داریم از سبک زندگی افراد موفق باخبر شویم. چه پای ثابت اخبار علمی باشید و چه اخبار حواشی سلبریتی ها و حتی اخبار ورزشی، حتما نام ایلان ماسک را شنیدید.
یکی از موفقترین و ثروتمندترین افراد جهان که ینگه دنیا را برای اقامت و بیزنس انتخاب کرده است و هر چند روز یک بار با خبری از شرکت هایی که صاحب آنهاست یا زندگی خصوصی خودش به تیتر جنجالی رسانه ها تبدیل می شود. انتظار برای فرستادن مسافر به فضا ایلان ماسک دورگه آفریقایی -کانادایی که پا به دهه ششم زندگی گذاشته است، تاکنون تجربه ریاست بر شرکت های بزرگی همچون اسپیس اکس ، تسلا و توییتر را در کارنامه خود داشته است. او در اسپیس اکس توانست با موفقیت موشک فالکن 9 را از کالیفرنیا به فضا بفرستد و حالا در پی فرستادن مسافر به فضاست. اولین روز حضور در توییتر با کاسه توالت از جنجال خرید توییتر و مشکلاتی که بر سر راه ماسک قرار داشت تا بتواند این پرنده آبی را هم از آن خود کند، می گذریم اما نکته جالب حضور او در جلسه معارفه با یک کاسه توالت چینی بود!
مدیرعامل جدید توییتر در ویدیویی درباره این ورود پر حاشیه توضیح داد: «بگذارید (در این ماجرا) غرق شود!» که به نظر می رسد کنایه ای به مشکلات اخیرش با سهامداران توییتر داشته است. غول چراغ جادو در دستان ماسک اگر یک نفر به شما بگوید که روی صندلی کاری اش با تی شرت و یک شلوار جین راحت نشسته است و ناگهان هوس می کند تا در نقطه دیگر دنیا و در استادیوم فوتبالی باشد که فینال جام جهانی در آن برگزار می شود، احتمالا او را دیوانه خطاب کنید و تصمیمش را غیرممکن بدانید اما ایلان ماسک نشان داد که غیر ممکن وجود ندارد! او یکباره تصمیم می گیرد در فینال جام جهانی فوتبال۲۰۲۲ حضور پیدا کند و انگار با لمس چراغ جادو و در چشم به هم زدنی، آمریکا را به مقصد قطر ترک کرد. حضور غیر منتظره این چهره مشهور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان آن هم نه با لباس رسمی و نه برای اقامت چندین روزه، نشان داد قالب ها و چارچوب هایی که از گذشتگان به ما ارث رسیده در حال دگرگونی است و دنیا بهشت کسانی است که برای حال خوب خودشان تلاش می کنند نه فکر و نظر دیگران.
سایه حاشیه های امبر هرد بر زندگی میلیاردر آمریکایی امبر هرد همسر سابق جانی دپ که با دادگاه های طلاق جنجالی اش، روز به روز به تعداد مخالفانش افزوده می شود، یکی از کسانی است که توانسته دل ماسک را در دوران چهلچِلی ببرد و البته پشتیبانی مالی خوبی هم از او بابت دوره کوتاه روابط دوستانه شان دریافت کند. تصاویر حضور ایلان ماسک در خانه مشترک امبر هرد و جانی دپ و فاش شدن خیانت این بازیگر به کاپیتان جک گنجشکه*، بارها در شبکه های اجتماعی بازنشر شد. ایلان ماسک با همسر اول خود ۸ سال زندگی کرد که حاصل این زندگی ۶ فرزند بود.
همسر دوم او هم ۶ سال توانست در این زندگی مشترک باقی بماند. رفراندوم برای ماندن در توییتر و تلاش برای پیدا کردن یک احمق! رای گیری ایلان ماسک درباره اینکه همچنان مدیر عامل توییتر بماند یا نه، شاید نتیجه ای که او انتظارش را داشت به همراه نداشت. ۵۷.۵ درصد از ۱۷ میلیون رای‌دهنده در این نظرسنجی گفته‌اند موافق کناره‌گیری وی از ریاست توییتر هستند. ماسک هم که متعهد شده بود به نتایج این نظرسنجی احترام بگذارد اعلام کرد: به محض اینکه یک احمق را برای ریاست توئیتر پیدا کنم خودم کنار خواهم رفت. گرچه این اظهار نظر نشان از ناراحتی او در نتیجه بدست آمده از نظر سنجی است اما تعهد و احترامی که برای مخاطبان قایل است و عدم تلاشش برای تقلب در نظرسنجی تنها یک پیام دارد که او با همه جوانب مثبت و منفی شخصیتش هم قوی است و هم ستودنی.
کسب همزمان عنوان ثروتمندترین و بزرگترین مالباخته دنیا ایلان ماسک که مدت‌ها عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت، در پایان سال ۲۰۲۲ به بزرگ‌ترین مالباخته تاریخ بدل شد. ثروت خالص آقای ماسک در اوج خود در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی به ۳۴۰ میلیارد دلار رسیده بود ولی بلومبرگ اخیرا گزارش داده که او نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود را به واسطه شرکت تسلا ، از دست داده که رقمی بی‌سابقه در تاریخ محسوب می‌شود. به نظر می رسد، ثروتمندترین و یکی از موفقترین مردان جهان، برای این موضوع خیلی نگران نیست چرا که راه موفقیت و رسیدن به پول را خوب یاد گرفته و فعلا قصد ندارد غول چراغ جادو را به شخص دیگری واگذار کند. •جانی دپ بازیگر کاراکترکاپیتان جک گنجشکه در فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب است.
انتهای پیام/
کد خبر: # 1401101117919