دبیر سندیکای مواد موثره دارویی ؛

صنعت داروسازی از ایده های دانشجویی حمایت می کند

دبیر سندیکای مواد موثره دارویی، ضمن تاکید بر حمایت صنعت دارویی از ایده های دانشجویی، گفت: به دنبال ایجاد ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه هستیم.

به گزارش صبای سلامت ، میثم کریمی در جلسه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت‌های سندیکای مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد ارتباط مستحکم صنعت و دانشگاه هستیم و دفتر همکاری‌های مشترک این تشکل نیز در همین راستا تأسیس شده است.

وی افزود: از تمامی دانشجویان رشته‌های مرتبط دعوت می‌کنیم تا در پروژه‌های شرکت‌های عضو سندیکا شرکت نمایند و در قالب گروه‌های کارورزی با تولیدکنندگان همکاری کنند.

کریمی با بیان اینکه سندیکای مواد موثره دارویی جهت آشنایی بیشتر، تورهای دانشجویی جهت بازدید از کارخانجات برگزار می‌نماید، افزود: از دانشجویانی که ایده‌ای دارند و یا توانسته‌اند محصولی را در مقیاس آزمایشگاهی تولید کنند، برای سرمایه‌گذاری و تولید انبوه توسط شرکت‌های عضو سندیکا استقبال می‌کنیم.

دبیر سندیکای مواد موثره دارویی اظهار داشت: ما تمامی شرکت‌هایی که با گروه‌های دانشگاهی جهت تولید مواد اولیه دارویی، مواد شیمیایی، اینترمدیت‌ها و سایر محصولات مرتبط با سندیکا همکاری می‌نمایند را مورد تشویق قرار خواهیم داد و این ارتباط را تسهیل خواهیم نمود تا فعالیت‌های دانشگاهی منجر به کارآفرینی و خلق ثروت گردد.

کریمی در خصوص گروه‌های دانشجویی که شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس کرده و در فاز مطالعاتی قرار دارند، گفت: سندیکا تلاش می‌کند تا بین اینگونه شرکت‌ها و تولیدکنندگان ارتباط برقرار نماید تا فعالیت دانشجویی با کمک مطالعات علمی در خصوص تولید محصولات جدید، مسائل زیست محیطی تولیدکنندگان، مطالعات علمی زمینه سنتز و تولید محصول، افزایش راندمان تولید محصولات، تولید ورکینگ استانداردها، فرآیندهای تولید و…، به سمت تأسیس شرکت‌های دانش بنیان سوق داده شود.

وی افزود: علاقمندان به همکاری در فعالیت‌های ارتباط صنعت و دانشگاه، اعم از گروه‌های دانشجویی و شرکت‌های تولیدی، می‌توانند به دفتر سندیکای مواد موثره دارویی و یا دفتر همکاری‌های مشترک سندیکا و دانشگاه شهید بهشتی مراجعه نمایند.

منبع : مهر
کد خبر: # 1400091614634