صدور بیانیه جمعی از اساتید و جامعه علمی کشور در حمایت از آیت الله رییسی برای مسند ریاست قوه مجریه

 

به گزارش خبرنگار صبای سلامت ، جمعی از اساتید و جامعه دانشگاهیان با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از همه اقشار و گروه های جامعه بویژه جامعه علمی کشور

برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ؛ حمایت قاطع خویش را از حضرت آیت الله رییسی شرح متن ذیل اعلام کردند :

بسمه تعالی

بیانیه جمعی از دانشگاهیان ایران اسلامی

با سلام به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، روح شهدای این مرز و بوم و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و درود و سلام به محضر ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی. ما دانشگاهیان ایران زمین بنا به وظیفه ای که در قبال جامعه بر دوش داریم لازم می دانیم برخی از چالش های و مسائل اساسی کشور را به استحضار آیت الله رییسی برسانیم. امید آنکه با رای اعتماد از ملت بزرگ ایران دولت انقلابی متشکل از متخصصان و دانشگاهیان تشکیل و نگرانی ها و دغدغه های اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار گیرد.

جناب آقای دکتر رییسی

علیرغم پیشرفت های مهمی که کشور داشته است برخی مشکلات مزمن را جز با نگاه و مدیریتی تحول خواه و جوان گرا نمی توان برطرف ساخت مشکلات ناشی از بیکاری، فقر درآمدی در طبقه‌ی ضعیف، تورم، گرانی، بی ثباتی و نابسامانی اقتصادی و … به ویژه در چند سال اخیر عرصه را بر مردم تنگ کرده و علیرغم اعلان های مکرر تاکنون اقدام بایسته ای صورت نگرفته است و سفره مردم رو به روز کوچک و کوچک تر شده است که این مهم موجب پیدایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی فراوان و جبران ناپذیری خواهد شد. باید تحولی در گردونه مدیریت کشور پدید آید و فرصت طلبان و سودجویان جای خود را به مدیرانی متخصص دارای اندیشه های نو و تحول خواهانه بدهند.

آسیب‌شناسی علل اصلی مشکلات اقتصادی کشور نشان می دهد این مشکلات ناشی از وجود عیوبی نظیر «عیوب ساختاری و مدیریتی» «وابستگی اقتصاد به نفت»، «نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی»، «استفاده‌ی اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور»، «عدم ثبات سیاست‌های اجرائی اقتصاد»، «عدم رعایت اولویت‌ها» «بوروکراسی پیچیده» و… در اقتصاد ایران است به طوری که مقام معظم رهبری نیز همواره در سخنان و بیانات خود بر این نکته تاکید داشته و دارند که همه مسئولین برای ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم تلاش کنند، همه ما نیز وظیفه داریم تلاش خود را مضاعف نماییم. حضور جناب عالی در عرصه انتخابات با وجود برنامه های راهبردی و عملیاتی در جهت رفع و کاهش مسائل اساسی کشور بویژه مسائل اقتصادی را به فال نیک می گیریم و مطمئن هستیم که یکایک ملت شریف از زن و مرد پیر و جوان دختر و پسر ایرانی برای انتخاب جناب عالی به عنوان فرد اصلح به میدان می آیند. جامعه دانشگاهیان کشور انتظار دارند در دولت انقلابی به گونه ای عمل شود که سرها از گریبان یاس و ناامیدی بیرون آید و مردم طعم شیرین انقلاب را چشیده و روزهای خوش را با تمام وجود احساس کنند. دانشگاهیان با اعتقاد به اینکه حل مشکلات اقتصادی جامعه از پیشرفت های علمی کشور دشوارتر نیست آمادگی دارند تا تجربیات و پیشنهاد های راهبردی خیرخواهانه خود را در اختیار قرار دهند.

در پایان، جامعه دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن دعوت از همه اقشار و گروهای اجتماعی برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، حمایت قاطع و آگاهانه خود را از حضرت آیت الله رییسی اعلام داشته و بر این باوریم که در دولت انقلابی شاهد تحولات ارزنده ای در حوزه های مختلف به ویژه در بحث رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی و بیکاری و به تبع آن برگرداندن آرامش سیاسی و اجتماعی به کشور خواهیم بود. انشالله.      ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۰

خبرنگار ؛ فرید مهدی پور

 

 

کد خبر: # 1400032112434