ساخت مرکز درمانی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی مهران

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی گفت: در نقطه صفر مرزی مهران برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به زائرین انجام شده است.

به گزارش صبای سلامت، از سازمان اورژانس کشور جعفر میعادفر در خصوص بازدید از مناطق مرزی غرب کشور، افزود: امروز به اتفاق رئیس و معاونان دانشگاه علوم‌پزشکی از شهرستان مهران و بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی این شهر و نقطه صفر مرزی بازدید میدانی داشتیم تا تمهیدات لازم را برای هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین را داشته باشیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در نقطه صفر مرزی مهران برنامه ریزی جهت ساخت یک مرکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران انجام شده است؛ به زودی کلنگ احداث این مرکز به زمین زده خواهد شد و تا ایام اربعین بخشی از این مرکز بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به زائران آماده خواهد شد.

میعادفر با بیان اینکه کمبود هایی و مشکلات شهرستان مهران مورد بررسی قرار گرفته است، گفت:  کمک‌هایی از طرف وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد تا این مشکلات هم حل و برطرف شود.
وی با اشاره به برنامه‌های راهیان نور ۱۴۰۱ افزود: بازدیدی از منطقه سرپل ذهاب و منطقه عملیاتی بازی دراز در پیش داریم که شروع برنامه راهیان نور در سال ۱۴۰۱ است؛ یک راهپیمایی بالغ بر ۵۰ هزار نفری را در روز شانزدهم اردیبهشت در پیش داریم که آن‌جا هم هماهنگی‌های لازم جهت پوشش خدمات بهداشتی درمانی انجام شده است. حدود سه دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی، ۲۳ دستگاه آمبولانس و بالغ بر ۱۲۰ نیروی انسانی را پیش‌بینی کردیم که بتوانیم این مراسم را هم با یاد شهید شیرودی و همرزمانش برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ایرنا

کد خبر: # 1401021516606