سخنگوی وزارت بهداشت ؛

دستورالعمل های بهداشتی در انتخابات حضوری باید رعایت شود

کوید 19 - ماسک

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت حضوری گفت: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، انتخابات به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها اجرای تمهیداتی مثل افزایش صندوق‌ها انجام می‌شود.

به گزارش صبای سلامت ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درگفتگو اختصاصی با روزانه نیوز با پاسخ به سوال اینکه بر اساس نمودار موج چهارم کرونا در حال نزولی هستیم یا صعودی؟ افزود: در حال حاضر در بازوی نزولی موج چهارم قرار داریم، اما شرایط نزولی شدن موج چهارم به شدت کند است.

وی ادامه داد: درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شکل گیری تجمع‌ها درآستانه انتخابات وهمچنین در صورت انجام سفرها درتعطیلات پیش رو، احتمال توقف این سیر نزولی بیماری در کشور وجود دارد و باید به شدت در این زمینه مراقب بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اتمام واکسیناسیون تا پایان سال گفت: تمام تلاش‌های دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این است که تا پایان سال جاری تمام مردم کشور حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده باشند.

واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است

لاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ در فاز دوم قرار دارد و واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون سایر گروه‌های درج شده در سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام خواهد شد و احتمالا از شهریور ماه واکسیناسیون عمومی افراد کمتر از ۶۰ سال انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: فرآیند واکسیناسیون از تابستان و با پیوستن واکسن‌های تولید داخل به فرآیند واکسیناسیون سرعت بیشتری خواهد گرفت.

لاری اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال تمام مردم حداقل یک دوز از واکسن را دریافت خواهند کرد و تاکنون نیز بیش از ۳ میلیون نفر در کشور، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

خبرنگار: مریم متین خواه

کد خبر: # 1400030512365