داروی “توسیلیزوماب”برای بیماران کرونایی در هند تولید شد

مقامات بهداشتی هند دستور تولید نسخه عمومی و استفاده اضطراری از داروی “توسیلیزوماب” را برای بیماران کرونایی در این کشور صادر کرده اند.

به گزارش صبای سلامت ، شرکت داروسازی هندی با نام “هِترو” امروز (دوشنبه) اعلام کرد که مقامات بهداشتی این کشور، دستور تولید نسخه عمومی داروی “توسیلیزوماب” محصول شرکت دارویی “روش” و استفاده اضطراری از آن برای درمان کووید ۱۹ را صادر کردند.

هترو پیش بینی می کند که داروی درمان بیماران کرونایی با نام “توسیلیزوماب” را تا پایان ماه جاری در هند با نام تجاری Tocira در دسترس قرار دهد و این در حالیست که با شیوع سویه مسری دلتا در بسیاری از کشورها، اخیرا کشور های جهان با کمبود داروی توسیلیزوماب مواجه بوده اند.

بنابر گزارشات، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هند به نسبت موج دوم شیوع این ویروس در آوریل و مه سال جاری میلادی (۲۰۲۱) کاهش یافته است هر چند کارشناسان بهداشت معتقدند که این کشور باید برای موج سوم شیوع کووید ۱۹ تا اکتبر سال جاری آماده باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، داروی موثر آرتریت موسوم به توسیلیزوماب و محصول شرکت دارویی “روش” خطر مرگ را در بیماران کووید بستری در بیمارستان کاهش می دهد و همچنین این دارو زمان بهبودی پس از ابتلا به این ویروس را نیز کاهش داده و از بروز موارد شدید بیماری در افراد جلوگیری می کند.

همچنین “هوفمان-لا روش آگ” که بیشتر با عنوان اختصاری اش “روش” (Roche) خوانده می‌شود، شرکت داروسازی سوئیسی چندملیتی است که محصولات تولید شده خود را، از طریق شرکت های زیرمجموعه اش شامل شرکت دارویی “هلدینگ روش” به سراسر جهان عرضه می‌کند و اکنون شرکت دارویی هندی هترو، دستور تولید یکی از محصولات این شرکت سوئیسی را در کشورش دریافت کرده تا درمان مبتلایان به کرونا را تسریع کند.

انتهای پیام/

خبرنگار : جواد فرج اللهی

کد خبر: # 1400061513571