وزیر بهداشت ؛

خودکفایی در بیشتر رشته‌های پزشکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عمده خدمات بهداشتی و درمانی در کشور قبل از انقلاب به‌دست پزشکان هندی و بنگلادشی انجام می‌شد اما پس از انقلاب اسلامی در بیشتر رشته‌های پزشکی به خودکفایی رسیدیم که از بزرگترین دستاوردها بشمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت ، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی طرح توسعه و آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید بیمارستان شهدای لنجان در جنوب غربی اصفهان اظهار داشت: مردم کشورمان درگذشته برای دریافت کمترین خدمات با پرداخت هزینه‌های گزاف باید به خارج می‌رفتند اما امروز از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی برخورداریم.

وی بابیان اینکه به‌دنبال ایران قوی هستیم، ادامه داد: شاید ۴۰ سال پیش کسی ایران را نمی‌شناخت اما امروز ایران یعنی شهید قاسم سلیمانی و شهید حججی و دانشمندان برجسته‌ای که هر یک در قدرتمند کردن ایران و دستیابی به آرمان‌ها و انقلاب نقش موثری داشتند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حوزه درمان بیماری کووید-۱۹ قوی و پیشرفته هستیم، گفت: این در حالی است که هم‌اکنون در کشورهای اروپایی شاهد مرگ ۲ تا سه‌هزارنفری براثر این بیماری هستیم.

وی افزود: فصل جدیدی از پیروزمندی انقلاب را در سطح کشور شاهدیم و مردم همیشه درصحنه با همان قدرتی که هشت سال جنگ تحمیلی را با سربلندی طی کردند در زمان تحریم نیز سختی‌ها را به جان خریدند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان لنجان نیازمند بالاترین و بهترین خدمات بهداشتی و درمانی هستند، خاطرنشان کرد: بهمین منظور طرح توسعه بیمارستان شهدای لنجان کلنگ زنی شد و تمام مصالح ساختمانی آن تولید داخل است.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه استان اصفهان نگین درخشان کشور است و حماسه و ایثارگری‌های مردم این خطه در دفاع مقدس و پس‌ازآن را هیچگاه از یاد نمی‌بریم، اضافه کرد: از آن جمله به شهید خرازی می‌توان اشاره کرد و پس‌ازآن شهید حججی الگوی تمام‌عیار از شهدای مدافع حرم است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: بیمارستان شهدای لنجان سال‌ها فرسوده بود و دستور تخریب آن بارها داده شد و در دوره‌های مختلف وزارت بهداشت بارها طرح ساخت بیمارستان جدید مطرح شد اما به‌جایی نرسید.

حسین رجایی اظهار داشت: در وزارت بهداشت کنونی ردیف ملی برای ساخت و طرح توسعه بیمارستان داده شد هرچند خیران سلامت از سال‌ها پیش به جد دنبال نوسازی بیمارستان بودند.

وی بابیان اینکه امیدواریم ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان زودتر از زمان پنج‌ساله تعیین‌شده باشد، گفت: با اجرای طرح توسعه، بیمارستان شهدای لنجان بزرگترین و مجهزترین بیمارستان دولتی در غرب استان اصفهان خواهد بود که به حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان لنجان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بابیان اینکه بیمارستان شهدای لنجان در سال‌های گذشته ارائه‌دهنده خدمات سلامت به مردم بوده است و نیاز به توسعه دارد، گفت: امیدواریم باهمت جهادی و در راستای عدالت در سلامت هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان باشیم.

شاهین شیرانی با اشاره به اینکه می‌کوشیم در دولت کنونی شاهد بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان شهدای لنجان باشیم، گفت: این بیمارستان تخصصی و همه رشته‌های پزشکی ازجمله مرکز درمان سرطان در آن دیده‌شده است.

طرح توسعه بیمارستان شهدای لنجان با ۲۸۵ تخت و زیربنای ۴۵ هزار مترمربع با توجه به صنعتی بودن شهرستان لنجان و نیاز جمعیتی این منطقه اجرا می‌شود.

اهدای مدال طلا و برنز مسابقات پارا آسیای جاکارتا اندونزی برای ساخت پایگاه اورژانس

به گزارش ایرنا همچنین امروز در حاشیه سفر وزیر بهداشت به شهرستان لنجان، علیرضا مختاری قهرمان دومیدانی (پرتاب وزنه و دیسک) پارالمپیک، مدال طلا و برنز مسابقات پارا آسیای جاکارتا اندونزی خود را برای ساخت پایگاه اورژانس در “باغ‌بهادران” به وزیر بهداشت اهدا کرد.

علیرضا مختاری مدال‌آور مسابقات دومیدانی کشور برای تامین ۲ دستگاه آمبولانس و ساخت یک پایگاه اورژانس در باغ‌بهادران از توابع شهرستان لنجان به اسم شهید پویا ایزدی از شهیدان مدافع حرم، مدال‌های خود را به وزیر بهداشت اهدا کرد.

شهرستان لنجان با حدود ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی اصفهان قرار دارد و دارای سه بخش مرکزی، باغبادران و فولادشهر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز پنجشنبه بمنظور افتتاح طرح‌های درمانی و بهداشتی و بازدید از چند طرح عمرانی و توسعه درمانی وارد اصفهان شد.

بهرام عین‌اللهی در سفری یک‌روزه به استان اصفهان از چند طرح توسعه و در حال ساخت بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد و خمینی‌شهر ازجمله بیمارستان‌های کودکان امام حسین(ع) و  ساعی بازدید و چند طرح در بخش سلامت و درمان در شهرستان‌های نجف‌آباد و لنجان را افتتاح کرد.
استان اصفهان جمعیتی بالغ‌بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارد که در ۲۸ شهرستان ساکن هستند.

این خطه دارای ۶۹ بیمارستان با حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ تخت مصوب و ۳۶۸ آزمایشگاه تشخیص پزشکی است.

کد خبر: # 1400112815794