خواست نماینده مردم تبریز از وزیر بهداشت ؛

حقوق‌ها در بخش خصوصی و دولتی متفاوت نباشد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست نسبت به ساماندهی بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تفاوت پرداخت حقوق‌های پزشکان در بخش خصوصی و دولتی اقدام کند.

به گزارش صبای سلامت ، در جلسه علنی روز سه‌شنبه(۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال «مسعود پزشکیان» و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه علت عدم پایبندی به قانون برنامه و تعهد حین اخذ رای در بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های منتخب چیست؟

نماینده مردم تبریز در این باره گفت: افرادی که در بیمارستان‌ها یا کلینیک های خصوصی، فعالیت می‌کنند، ولی نمی‌توانند سکان دار نهادی باشند که خدمت به مردم جز اولویت هایش است.

وی افزود: باید این ساختار درست شود و  دغدغه مدیران به جز درمان و کمک به محرومان نباشد. سوال من از شما نمایندگان و وزیر محترم این است آیا فردی که کلینیکی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دارد و خارج از تعرفه بیمارستان در بخش خصوصی عمل جراحی انجام می‌داده است، می تواند یک دانشگاه و بیمارستان علوم پزشکی را اداره کند؟

پزشکیان تاکید کرد: اینکه حرف از شهدا و انقلاب و خون شهید بزنیم ولی بیرون از بیمارستان به افرادی خاص سرویس بدهیم، خلاف آرمان های انقلاب است. ما باید کاری کنیم که وقتی مردم به بیمارستان دولتی می آیند راضی باشند در غیر این صورت فقط شعار داده ایم. باید در پرداخت حقوق به پزشکانی که تمام وقت کار می کنند با افرادی که وقت خود را در بیمارستان های خصوصی و سرویس دهی به افراد خاص وقت می گذارند، تفاوت قائل باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوه پرداخت حقوق در بخش خصوصی و بخش دولتی باید تغییر کند و   یک پزشک در بخش خصوصی ۳۰ تا ۴۰ میلیون دریافت می کند و پزشکی در روستاهای محروم حقوق ۶ میلیونی دریافت می کند، این روند ژرداختی به ژزشکان تبعیض امیز است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: اینکه فرد پزشکی در کلینیکی خصوصی برای یک عمل ۲۰ میلیون پول بگیرد و بگوییم که تعهد داده که در سیستم دولتی با یک حقوق پایین می‌خواهد به محرومین کمک کند. این امر باورکردنی نیست. ما به متخصصین در شهرها و مناطق محروم ۶ تا ۱۰ میلیون حقوق می‌دهیم اما همان پزشک برای یک عمل در کلینیک خصوصی تا ۵۰ میلیون درآمد دارد. تا زمانی که وضعیت اینگونه باشد چیزی تغییر نمی‌کند، این وضعیت ظلم به مردم است.

وی تاکید کرد: امروز حاکمیت یک سفره برای خودش پهن کرده و یک سفره برای مردم. اگر واقعا ما ادعای انقلابی‌گری داریم باید بر سر سفره‌ای بنشینیم که مردم بر سر آن هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: نمی‌شود که مجلس و قوه قضاییه یا دولت با کلینیک‌های خصوصی قرارداد ببندند و ازاین نجومی‌بگیران خدمات دریافت کنند، ولی به مردم بگویند که باید به بیمارستان دولتی بروید.

وی با انتقاد از حقوق پایین پزشکان در مناطق محروم اظهار داشت: در زمان وزارتم  پزشکانی که به مناطق محروم می‌رفتند ۶ میلیون حقوق می‌گیرند در آن زمان پایه حقوق بنده که وزیر بودم دو میلیون بود، اکنون هم بعد از ۱۵ سال همچنان این پزشکان ۶ میلیون حقوق می‌گیرند اما حقوق ما بالای ۳۰ میلیون است.

پزشکیان ادامه داد: با این پول کدام پزشک حاضر است در مناطق محروم  خدمت کند. باید از نظر مالی پزشکان و متخصصان تامین شوند تا به سراغ ارائه خدمات در کلینیک‌های خصوصی نروند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما حتی در قوانینی که در مجلس می‌نویسم تکلیف این حوزه را مشخص نمی‌کنیم. آیا فردی که در بیرون درآمد چندصد میلیاردی دارد می‌تواند در دانشگاه الگویی برای دانشجویان در جهت خدمت به مردم باشد؟ نمی‌شود از پزشکان دولتی و تمام وقت حمایت نکنیم و از آنها انتظار داشته باشیم تا به فکر خدمت به مردم باشند.

وی ادامه داد: بنده به آقای رئیسی رای ندادم اما امروز موفقیت ایشان را در خدمت به مردم و اجرای عدالت می‌خواهم. ارائه خدمت به مردم چپ و راست نمی‌شناسد، نمی‌شود در حرف، شعار خدمت به مردم بدهیم و در عمل مردم را سر ببریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزیر بهداشت در این رویه تجدید نظر کند و از تسویه حساب در دانشگاه‌ها دست بکشد چرا که این روند به ضرر دولت، مردم و کشور است. همانطور که شهید سلیمانی تا پایان عهدی که داشت ایستاد. اما آیا ما هم مانند ایشان هستیم.

کد خبر: # 1400102115209